اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل میزبان پنجمین کنگره شعر عاشورایی

مهلت ارسال آثار به کنگره شعر عاشورایی تا 10 مهر ماه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شعرا، نویسندگان و علاقمندان این حوزه فرصت دارند تا 10 مهر ماه آثار منتخب خود را برای پنجمین کنگره شعر عاشورایی در اردبیل ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به کنگره شعر عاشورایی تا 10 مهر ماه است

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با انتشار فراخوان پنجمین کنگره شعر عاشورایی به شکل منطقه‌ای شمال غرب و ارسال آن به تمام استان‌ها تا 10 مهر ماه مهلت ارسال آثار تعیین شده است که علاقمندان در این حوزه‌ می‌توانند آثار خود را بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های تعیین شده به دبیر‌خانه کنگره شعر عاشورایی ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه این کنگره با محوریت مویه‌های غریبانه و همچنین موضوعیت از شام غریبان تا اربعین حسینی همزمان با ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و ماه صفر برگزار می‌شود که امسال سعی کردیم قالب‌های آثار را متنوع و محوریت کار را اعتلای فرهنگ اصیل و ارزشی عاشورا و موضوعات پیرامونی آن قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف از برگزاری این کنگره را شناساندن ابعاد حادثه عظیم عاشورا،‌ معرفی شاعران و نویسندگان توانمند، اهمیت دادن به موضوع شعر در حادثه عاشورا، تبیین ابعاد گسترده این حادثه و جلب نظر علاقمندان به این حوزه و همچنین متنعم شدن آنها از فرهنگ اصیل عاشورایی و حسینی توصیف کرد.

ستوده با اعلام اینکه در چهار دوره گذشته آثار مناسبی به دبیرخانه کنگره ارسال شده و تمامی آنها نیز در قالب یک کتاب به رشته تحریر درآمده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس یادآور شد: با توجه به شهرت فراگیر اردبیل در عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت سید‌الشهدا و یاران باوفایش این کنگره با محوریت اردبیل و به صورت منطقه‌ای شمال غرب برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ما در سایه چنین برنامه‌های مناسبتی می‌توانیم جنبه‌های مختلف حادثه ماندگار عاشورا را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم که در این زمینه سعی شده است با ظرافت هنری و ادبی این کار به شکل موثر انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود شعر را از گیراترین روش‌های انتقال مفاهیم ارزشی توصیف کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: شعر عاشورایی، شعر پر رمز و رازی است که همه وظیفه داریم با بهره‌گیری از این ابزار مفاهیم انسانی و اسلامی را به نسل‌های بعدی منتقل کرده و از حقانیت آن برای همیشه تاریخ دفاع کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول