اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دفاع:

جهانیان امروز سردرگم شده‏اند/ ایران با عاشورا و مهدویت رشد کرد

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جهانیان امروز سردرگم شده‏اند در حالی که جمهوری اسلامی ایران با عاشورا و مهدویت رشد کرد.

جهانیان امروز سردرگم شده‏اند/ ایران با عاشورا و مهدویت رشد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه، سردار احمد وحیدی در پانزدهمین یادواره 23 شهید روستای «درده» از بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در محل مسجد امام رضا (ع) این روستا اظهارداشت: از شهدا سخن بر زبان راندن به معنای سخن از حیات است و آنان که با فرهنگ و آموزه‏های مکتب اهل بیت (ع) آشنا نیستند، این مفاهیم را درک نمی‏کنند.

وی با اشاره به آیه شریفه «و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتاٌ، بل احیاء عند ربهم یرزقون» تصریح کرد: اساسا حیات متعلق به شهداست و شهدای ما کسانی هستند که تمامی وجودشان تحت حاکمیت روح بزرگوارشان قرارگرفته و لذا، آنان زنده‌اند.

وحیدی گفت: خداوند متعال زندگی و حیات را با آنچه ما انسان‌ها تفسیر می‌کنیم متفاوت می‏داند و می‏فرماید آنان (شهدا) نه فقط حیات دارند و زنده‌اند، بلکه نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به عظمت این مقام افزود: شهدا دائما نزد خدا فیض دریافت می‌کنند، پس آنان در یک نقطه متوقف نیستند و با آن مقامشان در حال حرکت به سوی بی‏انتها هستند.

وی ادامه داد: اگر ما بدانیم و بفهمیم که مقام شهدا چیست دیگر تعجب نمی‌کنیم که بدانیم هیچ قطره‏ای نزد پروردگار محبوب‌تر از آن قطره خونی نیست که در راه خدا ریخته شده باشد و بفهمیم شهدا اول کسانی هستند که وارد بهشت می‏شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر جان باختن در راه خدا و آگاهانه باشد، چیزی برتر و والاتر از آن وجود نخواهد داشت و چنین جایگاهی برای شهدا سبب می‏شود تا دائما آرزوی شهادت کنیم.

وحیدی اظهار داشت: شهادت یعنی رسیدن انسان به حیات معقول و اینکه در عصر غیبت مرتب این دعا را بخوانیم که «خدایا خودت را به من بشناسان تا رسولت را و حجت رسولت را بشناسم».

وی گفت: شهید کسی است که به عرفان نفس خود می‏رسد و آنگاه است که می‏تواند خدای خود را بشناسد و اگر قطع تعلقات مادی و دنیوی نباشد، دیگر شهید نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: کسانی که نتوانستند و نمی‏توانند در میدان جنگ به شهادت برسند، باید کاری کنند که همانند اجر شهید به او بدهند و این به معنای ملاک و میزان بودن شهید است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شهید به این مقام عظیم رسید، آن وقت جامعه از فکر او ساخته می‏شود تا بتوانند حیات واقعی را از دل حیات شهید ادراک کرده و بفهمند.

وحیدی تصریح کرد: فرهنگ شهادت عالی‏ترین مرتبه رشد و تکامل در اجتماع است و جامعه‏ای که بتواند چنین فرهنگی بسازد، شکست‏ناپذیر خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ شهادت را ضامن کرامت اجتماع توصیف و تاکید کرد: هر جا این فرهنگ قوی‏تر باشد، رذالت، گناه، پستی و معصیت در آن جامعه کمتر است.

وحیدی با اشاره به سردرگمی امروز جهانیان و اینکه اصلا نمی‏دانند رسالت و پیامشان چیست، افزود: شهید کسی است که راه‌های آسمان را بر ما باز کرده است و این مهم، فقط مختص ملت ماست که با مکتب عاشورا و مهدویت رشد کرده‏اند.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول