اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از میزبانی مسابقات لیگ برتر کشتی گزارش می‌دهد‌

سوادکوه؛ شهری که تماشاگرانش برای کشتی سر از پا نمی‌شناسند

خبرگزاری فارس: پس از انتظار سه ساله مردم سوادکوه، تیم کشتی صدرای زیراب در لیگ برتر کشتی کشور شرکت می‌کند.

سوادکوه؛ شهری که تماشاگرانش برای کشتی سر از پا نمی‌شناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، علاقه به رشته ورزشی کشتی از سالیان دور با مردم سوادکوه همراه بوده است که حضور تیم کشتی صدرا زیراب در لیگ کشوری نقطه عطف این علاقه بوده است.

*تشکیل تیم کشتی صدرا زیراب

باشگاه فرهنگی ورزشی صدرای زیراب در سال 1383 با محوریت رشته کشتی آغاز به کار کرد و در همان سال قهرمان لیگ حذفی کشتی کشور شد.

صدرای زیراب با برنامه‌ریزی در رشته کشتی، میزبان علاقه‌مندان فراوان آن در شهرستان سوادکوه و شهرستان‌های مجاور شد که برای نشان دادن توان خود به کشور و جهان چشم امیدی به شخص یا گروه یا تفکر احیاگر در کشتی داشتند.

*21 تیم مورد حمایت صدرا زیراب

شاید در نگاه اول حمایت و پشتیبانی مالی و مدیریتی از کشتی در دستور کار مدیریت این باشگاه قرار داشت، ولی تقاضاهای مختلف برای پشتیبانی از تیم‌های گوناگون در رشته‌های ورزشی موجب گسترش حمایت این موسسه از تیم‌ها شد.

تیم‌های فوتبال آقایان، فوتسال بانوان، کاراته آقایان، کاراته بانوان، تکواندو آقایان، تکواندو بانوان، اسکیت، کبدی، تنیس روی میز، کیک بوکسینگ، جوجیتسو، دو ومیدانی، تیراندازی جانبازان و معلولان و کشتی  بخشی از رشته‌های مورد حمایت این باشگاه بوده است.

در مقطعی از زمان 21 رشته ورزشی مورد حمایت مالی و مدیریتی این باشگاه قرار داشتند.                                                                                     

*صدرای زیراب برترین باشگاه خصوصی کشور در سال 1388

حمایت گسترده از تیم‌های مختلف و حضور در مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی موجب شد تا این باشگاه در ارزیابی سال 1388و 1377 به عنوان برترین باشگاه خصوصی کشور معرفی شود.

برخی از کارشناسان، موسسه فرهنگی ورزشی صدرای زیراب را به عنوان یکی از شاخص‌های هویت سوادکوه و استان در کشور معرفی کرده‌اند.

*تماشاگران کشتی سوادکوه در کشور کم‌نظیرند

حضور هزاران سوادکوهی علاقه‌مند به کشتی، گرد و غبارها را از سالن‌های مختلف ورزشی سوادکوه زدود و تماشاگران سوادکوهی و مازندرانی شاهد حضور چهره‌های مطرح ورزشی در سوادکوه بوده‌اند.

حضور تماشاگران سوادکوه در سالن‌های مختلف کشور موجب تمجید کارشناسان و مسئولان ورزشی و سیاسی را فراهم آورد و حضور پرشور آنان را با اصطلاح "کم‌نظیر" توصیف کردند.

*غیبت 3 ساله صدرای زیراب در ورزش

مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب به علل کناره‌گیری سه ساله صدرای زیراب از مسابقات اشاره کرد و گفت: سه سال پیش به خاطر مشکلی که با رئیس فدراسیون داشتیم، از دور مسابقات کنار کشیدیم.

محبوب قبادیان به علت کناره‌گیری اشاره کرد و افزود: ارائه هزینه تبلیغات و دریافت نکردن ورودی از قول‌های مسئولان به ما بود که محقق نشد و ما تا زمان حضور رئیس سابق از لیگ کنار رفتیم.

وی بازگشت صدرای زیراب به لیگ را حضور رئیس و هئیت رئیسه جدید با رویکرد تاکید بر ارزش و احترام به فعالان رشته کشتی دانست و افزود: ارائه هزینه تبلیغات به تیم و کاهش دغدغه ما در تامین هزینه موجب بازگشت ما به میادین را فراهم کرد.

*مشکلات مدیریت باشگاه‌های خصوصی

هنگامی که به هزینه‌ها و درآمدهای باشگاه‌های خصوصی نگاه می‌کنیم و آن را با باشگاه‌های دولتی مقایسه می‌کنیم به تفاوت عمیق آن دو پی می‌بریم.

بدون شک حضور چهره‌های موفق کشتی سوادکوه و بخش‌های قابل توجهی از مازندران را باید اثربخشی مستقیم یا غیرمستقیم موسسه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب بدانیم.

عقیل حیدری، عباس طهان، سعید داداش‌پور، سعید توکل، محمد جواد ابراهیمی، عباس رنجبر، سبحان محمدزاده، مرتضی گودرزی، مرتضی رحمت‌زاده، احمد امیریان، حمید خلیلی، نیما الهی، مهدی صادق‌نژاد و حضور گسترده کشتی‌گیران در سالن‌های این رشته ورزشی را باید از نتایج تلاش‌های این باشگاه خصوصی بدانیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی صدرای زیراب در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه هیچ حمایت خاصی از طرف مسئولان نمی‌شویم، گفت: در بهترین وضعیت حضور در لیگ برتر با 200 میلیون تومان شرکت کرده‌ایم و این در حالی است که تیم دیگر دولتی با 2 میلیارد تومان تیم خود را بسته است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ حمایتی نمی‌شویم، خاطرنشان کرد: تنها 10 میلیون تومان توسط وزیر ورزش و جوانان دریافت کرده‌ایم و بقیه قول‌های کمک تنها حمایت معنوی بوده است.

قبادیان خواستار حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی و صدا و سیما در پخش مستقیم مسابقات برای جذب اسپانسر شد.

*مسئولان سوادکوه برای برگزاری آبرومندانه لیگ برتر کشتی همکاری می‌کنند

 

معاون فرماندار سوادکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با تاسف از عدم حضور باشگاه صدرا در لیگ سه سال گذشته برتر کشور، گفت: تلاش مدیر موسسه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب برای اعتلای نام سوادکوه و شهر زیراب در کشور است.

لهراسب رحمتی با تاکید بر حمایت و همکاری این شهرستان برای میزبانی آبرومندانه سوادکوه از مسابقات لیگ برتر گفت: حضور چهره‌های برتر ملی و انعکاس گسترده رسانه‌ای به همراه جذب علاقه‌مندان در سالن‌های کشتی، بخشی از برکات حضور صدرا در لیگ برتر کشور است.

وی به کسب عنوان‌های مختلف ورزشی توسط ورزشکاران سوادکوهی اشاره و خاطرنشان کرد: استعدادهای ورزشی سوادکوه به حمایت بیشتر ملی و استانی نیاز دارد.

*جلسات هماهنگی برگزاری لیگ برتر کشتی در سوادکوه برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی کشتی لیگ برتر در سوادکوه انجام شده است، گفت: با مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی صدرای زیراب و مسئولان مرتبط و مسئول سالن برگزاری مسابقات جلسات هماهنگی برگزار شده است.

محمدرضا دارابی به آسفالت راه دسترسی به سالن ورزشی جهان پهلوان رنجبر صفری زیراب اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های مختلف مشکل چند ساله نامناسب بودن جاده دسترسی به سالن ورزشی زیراب رفع شده است.

وی با تاکید بر علاقه گسترده مردم سوادکوه به کشتی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم شرایط لازم برای برگزاری آبرومندانه و خاطره انگیز مسابقات کشتی لیگ برتر در سوادکوه میزبانی کنیم.

*آغاز به کار دارنده مدال برنز المپیک لندن از تیم کشتی صدرا بود

کارشناس پیشکسوت کشتی سوادکوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با تاکید بر اینکه وضعیت ریاست فدراسیون کشتی که به صورت سرپرست اداره می‌شود هر چه زودتر مشخص شود، افزود: اساسنامه لیگ برتر کشتی باید تغییر کند تا تیم‌ها با حضور در لیگ‌های دسته 2 و یک امکان حضور در لیگ برتر را داشته باشند و لیگ برتر واقعی را شاهد باشیم.

عبدالحسین دبیر جوادی که مقالات مختلفی را برای نشریات ورزشی به رشته تحریر درآورده است با اشاره به اینکه باید انگیزه مدیران باشگاه‌های و حامیان مالی از کشتی را با حضور آنان در میدان‌های مختلف افزایش داد، خاطرنشان کرد: زمان برگزاری لیگ باید حداقل در دو ماه برگزار شود تا علاوه بر افزایش کیفیت آن شاهد بروز استعدادها باشیم.

وی بر مشخص شدن وضعیت تیم امید و جوانان در لیگ اشاره و یادآور شد: باید دلایل جایگزین نشدن کشتی‌گیرانی مثل عسگری محمدیان، مجید ترکان و بهنام طیبی در کشتی آسیب‌شناسی شود.

دبیر جوادی با اشاره به اینکه محبوب قبادیان به عنوان مدیرعامل باشگاه صدرای زیراب از دلسوختگان و از جنس کشتی است، خاطرنشان کرد: آغاز به کار قهرمانی کمیل قاسمی به عنوان دارنده مدال برنز المپیک در تیم کشتی صدرا زده شده است.

این کارشناس کشتی با اشاره بر لزوم حمایت همگان با مدیرعامل باشگاه صدرای زیراب گفت: حضور محمدجواد ابراهیمی به عنوان دارنده مدال طلای مسابقات تایلند را که در المپیک آینده حرف‌هایی برای گفتن دارد را باید در حمایت پایه‌ای از کشتی جستجو کرد.

*حضور 3 کشتی‌گیر در المپیک پکن و لندن از  باشگاه صدرای زیراب

 

یک علاقمند کشتی با اشاره به افتخارات باشگاه صدرا زیراب، گفت: آغاز به کار عباس دباغی که در المپیک 2008 پکن حضور داشت و مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی در المپیک 2012 از تیم کشتی صدرا بوده است.

سیدعیسی هاشمی‌نژاد افزود: اگر تیم صدرا زیراب در سه سال اخیر هم در لیگ حضور داشت، شاهد حضور چهره‌های کشتی در رده‌های ملی و حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک بوده‌ایم.

وی حضور عقیل حیدری به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان که در جام بین‌المللی کشتی "یاشار دوغو ترکیه" و "مدوید بلاروس" را هم از نتایج فعالیت‌های باشگاه صدرا توصیف کرد.

هاشمی‌نژاد به حضور گسترده 3 تا 5 هزار نفری تماشاگران سوادکوهی در سالن‌های برگزاری مسابقات کشتی لیگ برتر و حضور تعدادی از آنان در بیرون سالن برگزاری مسابقات اشاره کرد و افزود: مردم سوادکوه با وجود محرومیت شهرستان و مشکلات اقتصادی برای تماشای مسابقات کشتی سر از پا نمی‌شناختند و با شور و شوق برای دیدن این مسابقات تلاش می ‌کردند.

وی به حضور "دیوید موسلبز" در تیم صدرا برای سال 1387 اشاره کرد و گفت: حضور دارنده مدال طلای المپیک 2000 و مدال برنز المپیک 2008 و دارنده 2 قهرمانی جهان و 6 مدال طلای اروپا و انتقال تجربیات به کشتی گیران و حضور تیم کشتی صدرا در جام بین‌المللی باکو که در تاریخ ورزشی سوادکوه بی‌نظیر بود را می توان از نتایج قابل توجه حضور صدرا در کشتی ذکر کرد.

وی افزود: باید قدر مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب را بدانیم و از ایشان حمایت کنیم.

هاشمی‌نژاد خواستار حمایت معنوی بیشتر مسئولان سوادکوه از مدیریت موسسه فرهنگی ورزشی صدرا زیراب شد و گفت: افزایش حمایت‌ها از مدیریت صدرا موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر برای ادامه کار می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول