اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی:

کشتی سنتی به معنای واقعی احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی- محلی گفت: تلاش می‌کنیم تا کشتی اصیل و فراموش شده سنتی در کشور با همان مناسبات گذشته برقرار شود و اجازه نخواهیم داد قوانین جدید و کلاسیک در آن اعمال شود.

کشتی سنتی به معنای واقعی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا جعفری عصر امروز در مراسم افتتاح جشنواره فرهنگی- ورزشی شمالغرب کشور در سرعین اظهار داشت: برنامه‌های خاصی را تدارک دیدیم تا با رویکرد جدید فعالیت‌هایمان از حالت نمایشی به حالت سنتی برگردد تا شاهد مشارکت جوانان و نوجوانان در این بازی‌های بومی و محلی باشیم.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه به دنبال آن هستیم تا ارزش‌های فرهنگی خود را به نسل‌های آینده القا کرده و آموزش دهیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی- محلی با بیان اینکه در استان‌های مختلف کشتی بومی- سنتی در حال اجراست تصریح کرد: قرار نیست به این کشتی‌ها رنگ و بوی کلاسیک یا قوانین و مقررات خاص ببخشیم بلکه ضرورت دارد به شکل سنتی این بازی‌‌ها احیا شده و حفظ شود.

جعفری در ادامه سخنان خود با قدردانی از همت و تلاش استان‌های مختلف در برگزاری مسابقات بومی- محلی و بازی‌های سنتی به صورت منطقه‌ای اضافه کرد: استان اردبیل از استان‌های مستعد کشورمان است که توانسته در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف به ویژه کشتی سنتی و برخی بازی‌های بومی و احیا شده موفق عمل کرده و در سطح کشور درخشش داشته باشد.

وی ادامه داد: هر چند در برگزاری این جشنواره با برخی محدودیت‌های مالی روبرو هستیم اما امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس یک درصد اعتبار حوزه ورزش به ویژه در بخش ورزش‌های روستایی و عشایری جذب شده تا بخشی از نارسائی‌ها برطرف شود.

این مسئول ابراز داشت: ما اعتراف می‌کنیم که با داشتن کمی و کاستی‌ها آنگونه که شایسته است نتوانستیم در ورزش بومی- محلی و سنتی موفق عمل کنیم اما از سه ماه پیش با تغییر رویکرد و سیاست‌گذاری‌های جدید در تلاش هستیم تا این حوزه را تقویت کنیم.

جعفری یکی از اهداف این فدراسیون را حفظ و احیای ورزش‌های سنتی اعلام کرد و افزود: جشنواره‌ای که امروز در اردبیل برگزار می‌شود نشان‌دهنده یک ظرفیت خوب برای به ثمر نشستن استعدادهای نابی است که می‌تواند ورزش شمالغرب و این استان را متحول کند.

وی گفت: همین که در یک روز تعطیل خانواده‌ها در کنار هم و شرکت کنندگان چندین استان در یک فضای رقابتی سالم با برنامه‌های گروه جشن‌های منطقه‌ای و آواز محلی حاضر شده و سعی می‌کنند ضمن حفظ حجاب و پوشش اسلامی اصالت و فرهنگ ایرانی بودن خود را به رخ بکشند بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده نیز چنین رویدادهایی با گستردگی خاص برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی- محلی بیان داشت: تا پایان امسال در تعدادی از استان‌ها نیز به صورت منطقه‌ای بازی‌های بومی- محلی و سنتی تدارک دیده است که به تدریج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول