اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در کشور

کشتی حماسی شاهنامه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی گفت: ماه آینده به میزبانی تهران اولین دوره کشتی حماسی شاهنامه فردوسی برگزار خواهد شد.

کشتی حماسی شاهنامه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا جعفری در حاشیه جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شمال غرب کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار است دو ماه آینده فراخوان برگزاری رقابت‌های کشتی سنتی و بومی ـ محلی استان‌ها در قالب یک جشنواره سراسری ارائه شود تا با  هماهنگی تمام استان‌ها بتوانیم کشتی‌های پهلوانی و سنتی – بومی را معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد فعالیت‌های ما از حالت نمایشی به سمت انتقال فرهنگ و ارزش‌های بازی‌های بومی ـ محلی تغییر پیدا کرده است و سعی داریم مشارکت فعال همه اقشار را در این برنامه‌ها شاهد بوده تا ارزش‌های فرهنگی خودمان را به نسل‌های آینده القا کرده و آموزش دهیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی یادآور شد: صادقانه می‌گویم ما به دنبال احیای بازی‌های سنتی هستیم و تلاش می‌کنیم تا به دور از شکل کلاسیک و اخطار دادن‌های امروزی کشتی سنتی و بومی – محلی را حفظ کرده و احیا کنیم تا آن اصالت فرهنگی ورزش کشتی حفظ شود.

جعفری این حرکت را نیازمند همراهی و توجه فرابخشی تمام دست‌اندرکاران توصیف کرد و گفت: امیدواریم با همراهی دستگاه‌های دولتی در ادای دین و انجام رسالت خود موفق عمل کنیم.

ورزش همگانی با فدراسیون ورزش‌های سنتی ادغام نمی‌شود

این مسئول عنوان کرد: با توجه به تغییر ماموریت فدراسیون ما که پیش از این ورزش روستایی و عشایری بوده و گاه فعالیت‌های ورزشی کلاسیک را نیز شاهد بودیم در حال حاضر حدود چهار ماه است که مسئولیت این فدراسیون با شرح وظایف و ماموریت جدید احیای ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی در پاسخ به این سئوال که فدراسیون ورزش‌های همگانی با فدراسیون ورزش‌های سنتی ادغام می‌شود، به خبرنگار فارس بیان داشت: ادغامی در کار نیست چرا که هر یک از فدراسیون‌ها مستقل عمل می‌کنند ولی ما خواستار منفک شدن رشته‌های بومی – محلی و سنتی از تمام فدراسیون‌ها و بازگشت به این فدراسیون تازه تاسیس شده شدیم.

جعفری با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی با رویکردی متفاوت و علمی‌تر مسائل و موضوعات را پیگیری می‌کند، افزود: ما در نیمه دوم سال با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی در برخی استان‌ها مسابقات منطقه‌ای را برگزار می‌کنیم و بر اساس برنامه و تقویم اجرایی در رشته فوتبال ساحلی مسابقاتی را در مناطق ساحل‌نشین کشور انجام خواهیم داد.

وی از برگزاری مسابقات منطقه‌ای در همدان، اصفهان و همچنین گرمسار تا پایان امسال خبر داد و در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در دیگر مناطق نیز به صورت دوره‌ای و لیگ مسابقات بومی – محلی و سنتی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول