اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل احیای طب سنتی را داده است

خبرگزاری فارس: عضو گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سازمان جهانی بهداشت بر اساس دستورالعملی به تمام سازمان‌ها اعلام احیای طب سنتی را داده است.

سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل احیای طب سنتی را داده است

محمد مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هم‌اکنون مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به راه‌اندازی طب سنتی در این دانشگاه به توافق جمعی رسیدند که امید است تا پایان امسال این دانشکده به صورت رسمی افتتاح شود.

وی افزود: در این دانشکده پزشکان عمومی علاقه‌مند به طب سنتی می‌توانند برای گذراندن دوره تخصصی، فوق تخصصی، دکتری و phd خود، این رشته را انتخاب و پزشک متخصص طب سنتی شوند.

عضو گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه طب سنتی نمی‌خواهد و نمی‌تواند جایگزین طب شیمیایی شود و هر دو طب مکمل یکدیگر در راستای پیشروی شاخص‌های سلامت به کار می‌رود، تصریح کرد: به دلیل اینکه مهجور ماندن طب سنتی در طی قرون و اعصار متمادی در ایران سبب سوءاستفاده برخی از افراد شارلاتان شده و همین موضوع  دلیل بدگمانی برخی از پزشکان طب نوین به طب سنتی است.

وی ادامه داد: دانشجویان طب سنتی در دوران تحصیل خود از کتب بوعلی‌سینا، محمدبن زکریای رازی، سیداسماعیل جرجانی و سایر حکمای قدیم آموزش می‌بینند.

مظاهری اضافه کرد: امید است اگر چه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور در حوزه تربیت دانشجویان طب سنتی عقب‌تر است اما با برداشتن گام‌های بلند بتواند همتراز با سایر دانشگاه‌ها شود.

وی از درمان امراض پوستی، گوارشی و روماتولوژی با طب سنتی خبر داد و تاکید کرد: با استفاده از این طب به راحتی می‌توان اخلاط موزی را شناسایی و با پاک‌سازی آن از بدن بیمار به درمان فرد پرداخت.

عضو گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این طب کلی‌نگر است و از این منظر با سایر مکاتب متمایز شده است، گفت: در صورتی که پزشکان طب نوین به نوع روش درمانی طب سنتی بر حسب اخلاط و مزاج افراد آشنا شوند به هم‌‌‌اندیشی با پزشکان طب قدیم علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند.

وی بازگشت جامعه پزشکی امروز به طب سنتی را استقبال عامه مردم به این طب نام برد و اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت بر اساس دستورالعملی به تمام سازمان‌ها اعلام احیای طب سنتی را داده است.

مظاهری تصریح کرد: عوارض متالودیک داروهای شیمیایی سبب شده که خیلی از مردم به سمت  استفاده از داروهای طبیعی بروند و این در صورتی است که بخشی از داروهای شیمیایی مثل آنژیو پارس که برای زخم پای دیابتی‌ها استفاده می‌شود، ریشه گیاهی دارد اما مردم عوارض ناشی از آن را به شیمیایی بودن آن نسبت می‌دهند.

وی افزود: داروهای گیاهی همچون داروهای شیمیایی عوارض دارد اما عوارض آن کمتر است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول