اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران:

80 درصد مددجویان مازندران جذب بازار کار شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه پنج هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی از کمیته امداد داریم، گفت: 80 درصد مددجویان کمیته امداد که در مقطع دانشگاهی تحصیلی کردند جذب بازار کار شدند.

80 درصد مددجویان مازندران جذب بازار کار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های مجتمع فرهنگی تربیتی رهپویان ولایت استان مازندران اظهار داشت: سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است که باید آغازگر حرکت‌های بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش یک خانواده این است که فرزندانی را تحویل جامعه دهد که مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی که آنها تحمل کردند را سپری نکنند، خاطرنشان کرد: پدر و مادر زمانی که متوجه شوند فرزندان آنها مشکلات این‌ چنینی ندارند، برای آنها سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود.

باغبانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی فرزندان این مرز و بوم را سرمایه خود می‌داند، گفت: کمیته امداد با راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی کمک برای به فعلیت رساندن استعدادهای فرزندانی است که خانواده‌های آنها با مشکلاتی مواجه هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرزندانی از قشر کمیته امداد استان با تلاش و کوشش خود به مدارج بالای علمی رسیدند با ذکر نمونه‌هایی در این بخش ابراز داشت: فرزندانی از این نهاد در کسوت قضاوت، مدیریت، ریاست و پزشک به جامعه تحویل داده شدند که این افراد سرمایه‌های کمیته امداد هستند.

وی با اعلام اینکه 5 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی از کمیته امداد استان داریم، تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده 80 درصد مددجویان کمیته امداد استان که در مقطع دانشگاهی تحصیلی کردند جذب بازار کار شدند و با مشکل اشتغال مواجه نیستند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در ادامه از هزینه 100 میلیون تومانی برای دانش‌آموزان مجتمع فرهنگی، تربیتی رهپویان ولایت مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: 100 میلیون تومان به صورت مستقیم برای هزینه‌های خوابگاهی، تغذیه، اسکان، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی آنها هزینه شده است.

این مسئول سرانه هزینه‌کرد این نهاد برای هر دانش‌آموز این مجتمع را در سال گذشته 2 میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: مشکلی برای صرف هزینه در این بخش وجود ندارد، اما دانش‌آموزانی که از خدمات حمایتی این مجتمع بهره‌مند می‌شوند باید به لحاظ تحصیلی و تربیتی نخبه باشند.

باغبانی اخلاق‌مداری، رعایت مسائل شرعی و اخلاقی و تحصیل دانش به معنای تمام را از دانش‌آموزان این مجتمع خواستار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در پایان با اشاره به اینکه 10 هزار دانش‌آموز، 4 هزار دانشجو مددجوی این نهاد حمایتی هستند، گفت: 800 دانشجو نیز در سال تحصیلی جدید به جمع مددجویان این نهاد اضافه شدند که در سال 2.5 میلیون تومان هزینه فرهنگی برای این تعداد دانشجو و دانش‌آموز در طول یک سال تحصیلی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول