اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان:

8000 قرارگاه و انجمن فعال در کشور داریم

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان گفت: در سطح کشور در حال حاضر بیش از 8 هزار انجمن فعال و قرارگاه در مدارس متوسطه و همچنین پیش دانشگاهی داریم.

8000 قرارگاه و انجمن فعال در کشور داریم

احمد خلیلی در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تابستان پر ثمری را در انجام برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان پشت سر گذاشتیم که رویکرد اصلی ما تعالی بخشی اوقات فراغت دانش‌آموزان نوجوانان و جوانان بود.

وی بیان داشت: ما در سه حوزه بحث تعالی و ارتقای ایام فراغت دانش‌آموزان را مد نظر قرار دادیم که در حوزه اول معرفی اعتقادی و تقویت مبانی ارزشی بود که دانش‌آموزان با رشد معنوی و اعتقادی مواجه شدند.

این مسئول حوزه دوم را ایجاد فضای مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و مورد نیاز عنوان کرد و افزود: فضای سوم انسجام‌بخشی به کار تشکیلاتی و سازمان یافته بود که شاهد رشد و گسترش کار تشکیلاتی و گروهی در حوزه‌های مختلف بودیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان بیان داشت: در سایه این سه حوزه هم رشد تخصصی و هم اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان را شاهد بودیم به طوری که در قالب جشنواره ستارگان 91 کارهای مفید و موثری در اتحادیه صورت گرفت که گل سرسبد آن فعالیت هیئت‌های دانش‌آموزی برای آشنایی با مبانی ارزشی و مذهبی بوده است.

خلیلی هدفگذاری‌های انجام شده را بر مبنای فکری و محتوایی توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم اگر دانش‌آموزان مهارت‌های مورد نیاز را آموزش ببینند و با چند بار تمرین در ایام فراغت تابستان بر توانایی خود بیفزایند به یقین در سایه این تمرین نقش‌ها شاهد آن خواهیم بود که دانش‌آموزان در طی سال تحصیلی در این سنگر موفق عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح و با زیر پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزان در قرارگاه‌ها هر مربی 30 نفر را آموزش داده و برای آنها اردوهای تربیتی و نشست‌های تخصصی را برگزار کردیم.

این مسئول تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی، ضرورت آموزش اعضای آن، تقویت مباحث نشریه‌نویسی و آموزش وبلاگ‌نویسی را به همراه شرکت در مراسمات مذهبی و معنوی یادآور شد و گفت: از چند مناسبت تابستان امسال استفاده کردیم تا دانش‌آموزان را با مسایل متعدد اعتقادی، فرهنگی و ارزشی آشنا کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان بیان داشت: در اعیاد شعبانیه با محوریت و محتوای غیرت دینی در ایام میلاد امام حسین (ع)، حضرت عباس و امام سجاد (ع) دیداری با جانبازان داشته و دانش‌آموزان از نزدیک با روحیه ایثارگری آنها آشنا شدند.

خلیلی گفت: در روز جوان و همچنین نیمه شعبان برنامه‌های ارزشی مناسب با روحیات جوانان و نوجوانان برگزار شد و جشن‌های مردمی را این دانش‌آموزان سر و سامان داده و در روز عفاف و حجاب نیز با پیشکسوتان و حریم‌داران این عرصه معنوی و ارزشی نشست‌های آگاهی‌بخشی داشتند.

وی تقارن تابستان با ماه رمضان را نیز فرصتی استثنایی برای تمرکز بر برنامه‌ها با محوریت قرآن و انجام اعتکاف در ماه رمضان توصیف کرد و افزود: در راهپیمایی روز قدس نیز دانش‌آموزان ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین از برگزارکنندگان اجلاس جنبش عدم تعهد خواستند تا موضوع فلسطین را در راس موضوع‌ها و محوریت کارها قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان عضو اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی سراسر کشور در روز جهانی مسجد نیز ضمن غبارروبی سعی کردند حرمت و عظمت مسجد را درک کرده و در روزهای پایانی تابستان نیز تلاش می‌کنیم برنامه‌های گسترده تدارک دیده شده جمع‌‌بندی شده و به نتیجه برسد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‌آموزان با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه ارزیابی‌ها در این حوزه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قرار است در مهر ماه از قرارگاه‌های برتر کشور در تدارک برنامه‌های تابستانی تجلیل شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول