اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه:

انجمن‌های اسلامی با دستگاه‌های فعال در خارج کشور تعامل کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه گفت: انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با دستگاه‌های خارج کشور به ویژه با سفارتخانه‌ها تعاملی عادلانه و عاقلانه داشته باشند.

انجمن‌های اسلامی با دستگاه‌های فعال در خارج کشور تعامل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدعلی نظام‌زاده در آئین افتتاحیه ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور که در محل هتل طرقبه مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به وظایفی که این دانشجویان در خارج از کشور برعهده دارند، اظهار داشت: نیمی از دانشجویان شرکت کننده در این گردهمایی در سال جاری از اعضا شورای مرکزی انجمن‌ها اسلامی بوده و مابقی نیز فعالان فرهنگی و صاحبان اثر در زمینه بیداری اسلامی و غیره در خارج از کشور هستند.

وی افزود: در همین راستا با توجه به وضع کیفی دانشجویان حاضر در دوره، باید نگاه دیگری به دوره ششم داشته باشیم چرا که تقریباً گروهی مرجع در این گردهمایی شرکت کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه خطاب به دانشجویان حاضر، گفت: شما که در حال حاضر در جایگاه اسوه و الگو قرار گرفته‌اید و باید برای هدایت دیگران به ویژه دانشجویان ویژگی‌ها و نکاتی را رعایت کنید تا سخنان و رفتار شما از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشد و اثرگذاری منفی نیز نداشته باشد.

وی تصریح کرد: کسی که خود را الگو و اسوه قرار می‌دهد باید هر آنچه خود انجام می‌دهد را به دیگران آموزش دهد نه اینکه یک سری اخلاقیات و رفتارها و فعالیت‌هایی را خود انجام ندهد اما، به دیگران آموزش داده و بر اجرای آن توصیه کند؛ باید توجه کنید که قبل از هر آموزش و هر اقدامی برای خودتان کلاسی بگذارید چرا که اگر آموزشی که خود فرا نگرفته‌اید را به دیگران آموزش دهید قطعاً تاثیری در سایرین نیز نخواهد داشت.

نظام‌زاده افزود: دانشجویان ظرفیت‌های گوناگون و رفتارهایی پیش داورانه دارند و برخی عجول و برخی صبور هستند پس با توجه به اینکه شما با دانشجویان متنوعی مواجه می‌شوید باید آستانه صبر و بردباری و تحمل خود را بالا ببرید تا نکند هم خودتان را آزرده کنید و هم دانشجو آزرده شود.

وی یادآور شد: اگر شما صبور باشید و با صبر و بردباری با دانشجو به بحث و گفت‌وگو بپردازید قطعاً شاهد خواهید بود که دانشجو نه تنها مرید شما می‌شود بلکه حتی از رفتار ابتدایی خود نیز پشیمان می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه در ادامه از دیگر نکاتی که باید دانشجویان رعایت کنند را گرفتن پیشنهادات از بدنه دانشجویی در انجمن‌های اسلامی دانشجویان خارج از کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در برخی اوقات همین دانشجویان تازه وارد می‌توانند نظرات و پیشنهاداتی ارائه کنند که سبب تحول در انجمن شود؛ بنابراین از تمام نظرات و پیشنهادات بدنه دانشجویی بهره گیرید.

نظام‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه تعامل میان دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های اسلامی فعال در خارج از کشور گفت: انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی خارج از کشور باید با دستگاه‌های دولتی به ویژه با سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها تعاملی عادلانه و عاقلانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که این تعامل نباید به گونه‌ای باشد که انجمن‌های اسلامی همانند موم در دست کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها باشند، چرا که انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی خارج از کشور نه ابزار در دست کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها و نه دشمن و مبارز و مخالف دستگاه‌های دولتی فعال و سفارتخانه‌ها هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه در خاتمه خطاب به دانشجویان اظهار داشت: فعالیت شما باید همواره با خلوص نیت و برای خدا انجام گیرد و اگر برای خدا انجام شود قطعاً موفق می‌شوید حال چه پیروز شوید و چه با شکست مواجه شوید.

انتهای پیام /ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول