اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

حضور مداح 6 ساله و 80 ساله در جشنواره مدیحه‌سرایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حضور مداح 6 ساله تا 80 ساله در هفتمین جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی خوانی در اردبیل خبر داد.

حضور مداح 6 ساله و 80 ساله در جشنواره مدیحه‌سرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی در اردبیل اظهار داشت: از جمله ویژگی این جشنواره نسبت به دوره قبل ایجاد دبیرخانه دایمی و تجهیز آن است که ما در یک سال گذشته سعی کردیم با هماهنگی مسئولان کشوری از طریق این دبیرخانه کارها را به پیش ببریم.

وی با اعلام اینکه مراسم اختتامیه جشنواره هفتم مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی 29 شهریور در صحن متبرک سید سلمان فخرآباد مشگین‌شهر برگزار می‌شود، افزود: آیین اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 17 عصر سی‌ام شهریور در مجتمع فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رونمایی از دو آلبوم صوتی و سه عنوان کتاب را از برنامه‌های جنبی این جشنواره ملی عنوان کرد.

شرفی ابراز داشت: دو آلبوم صوتی با عناوین "آستان شوق" و "لطیف‌تر از باران" که با اجرای مداحان برگزیده جشنواره‌های گذشته تولید و تکثیر شده، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به رونمایی از سه عنوان کتاب در قالب این جشنواره اظهار داشت: "شوق وصال"، "حضرت باران" و "پرنیان عشق" سه عنوان کتابی است که در هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی خوانی اردبیل رونمایی می‌شود.

وی تجلیل از پیشکسوتان مداحی هشت سال جنگ تحمیلی را از جمله برنامه‌های جشنواره اعلام کرد و گفت: در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم اختتامیه این تجلیل را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در کنار رونمایی از کار ویژه موسیقیایی و سه اثر مکتوب، از رسانه‌های برتر فرهنگ رضوی نیز تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ویژگی دیگر برگزاری این جشنواره را برپایی نمایشگاه جلوه‌های آفتاب در شهرستان‌های مختلف، برگزاری نشست تخصصی ویژه شرکت‌کنندگان این جشنواره و برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با محوریت مساجد اعلام کرد.

شرفی بیان داشت: در این دهه شاهد نمایش فیلم‌ها و نماهنگ رضوی در شهرهای مختلف خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان ابراز داشت: از ائمه جمعه و همچنین استانداران خواسته شده در جلسه شورای اداری و محافل و مجالس مختلف در خصوص ویژگی‌ها و برجستگی‌های سیره و اخلاق خاص امام رضا (ع) سخن به میان آورده و در طی این دهه عموم مردم را با سجایای اخلاقی امام رضا (ع) آشنا کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول