اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

عزم رسانه‌ای برای رشد صنعت گردشگری شکل گیرد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: نباید از جاذبه‌های دیدنی و مناطق گردشگری شهرستان‌های مختلف استان غفلت شود بلکه برای معرفی آنها باید به طور گسترده یک عزم رسانه‌ای صورت گیرد.

عزم رسانه‌ای برای رشد صنعت گردشگری شکل گیرد

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: علاوه بر ارومیه، در سایر نقاط استان اعم از شهرستان‌های شمالی و جنوبی، جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی و طبیعی بی‌نظیری وجود دارد که باید برای معرفی آنها گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه ماکو یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان قلمداد می‌شود، ادامه داد: کاخ موزه باغچه‌جوق، بنای باشکوه کلاه فرنگی در بیمارستان ماکو، کلیسای ننه مریم در شمال شهر ماکو، اطاق سنگی در ده سنگر، دیری متعلق به فرقه دمینکن در پای کوه قیه از جمله جاذبه‌های این خطه است.

امامی ادامه داد: کلیسای زورزور در ده بارون، اطاق سنگی در ده دلیک داش، خرابه‌های سه‌گوش در ده قزلداغ، پل بشگوز در نزدیک شهر ماکو، گورستان تاریخی پیراحمد کندی در ده چیره‌کندی چایپاره، شهر روسا یا قلعه جم خور در ده بسطام چایپاره از جمله سایر دیدنی‌های این شهرستان قلمداد می‌شود.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در تشریح اثر تاریخی کاخ موزه باغچه‌جوق بیان داشت: این کاخ در نزدیکی ماکو، در روستای باغچه‌جوق در میان باغ مشجری واقع شده و یکی از عمارت‌های باشکوه تاریخی و گردشگری است که در دوران قاجاریه بنا شده است.

امامی عمارت کلاه فرنگی را یکی از آثار مورد اقبال مردم عنوان کرد و افزود: این عمارت تاریخی قسمتی از مجموعه ساختمان‌های بزرگ قدیمی ماکو و متعلق به علیقلی‌خان بیات است به طوری که این ساختمان به اواخر دوره قاجاریه مربوط بوده به طوری که تاکنون هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود دخمه سنگی فرهاد اضافه کرد: این اثر اورارتویی در دل کوهی به نام سنگر در هفت کیلومتری شهر ماکو از دوره هزاره اول قمری میلادی به یادگار ماندگار مانده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول