اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

گردشگری مذهبی زمینه‌ساز توسعه ارتباطات مذهبی با سایر ملل است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه گردشگری مذهبی در این استان، زمینه‌ساز توسعه و افزایش ارتباطات مذهبی با سایر ملل و کشورها است.

گردشگری مذهبی زمینه‌ساز توسعه ارتباطات مذهبی با سایر ملل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: گردشگری مذهبى، علاوه بر جنبه‌های اقتصادی و مالی خود، باعث ارتباط اسلامی با سایر کشورها شده و بین ملل و فرهنگ‌هایی که نقاط مشترک دارند، تعامل ایجاد می‌‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مذهب به عنوان یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر در دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با داشتن تعداد زیادی از بناها، مساجد و بقاع متبرکه، دارای ظرفیت‌های بالا و قدرتمندی برای جذب مسلمانانی از سراسر کشور و رونق گردشگری مذهبی است.

وی شهره بودن تبریز به «نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام» و «ثبت این موضوع در فهرست آثار ملی توسط میراث فرهنگی استان» را یکی از این جاذبه‌ها خواند و گفت: وجود ده‌ها مسجد تاریخی باشکوه و نشانه‌هایی از معماری و معنویت صدر اسلام در شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی، این استان را به یکی از شاخص‌ترین مناطق برای گردشگران مذهبی و مسلمانان تبدیل کرده است.

محمدی با تاکید بر اینکه اسلام دین محبت است و با توصیه‌های آن، از زمان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، زمینه برای زندگی مسالمت‌آمیز تمام ادیان در کشور فراهم شده است، تصریح کرد: کلیساهای ثبت جهانی شده آذربایجان‌شرقی هنوز محملی برای جذب پیروان دین مسیحیت از سراسر دنیا به این استان است.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش گردشگری مذهبی در کشور، توسعه زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال گردشگران این حوزه از اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

محمدی با اشاره به ثبت و مرمت بیش از 100 مسجد تاریخی استان طی چهار سال گذشته خاطرنشان کرد: همزمان با انجام عملیات مرمتی، زیرساخت‌های گردشگری نظیر ساخت مجتمع‌های رفاهی، خدماتی بین راهی و سرویس‌های بهداشتی نیز در محوطه و راه دسترسی به مساجد و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

وی مسجد کبود تبریز، مسجد جامع شهرستان‌هایی همچون تبریز، مرند، شبستر، بناب، اهر، تسوج و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، کلیساهایی مانند سنت استپانوس جلفا، موجومبار مرند، کلیسای ننه مریم و ده‌ها مسجد تاریخی با قدمت‌های چند صد ساله و شکوه و زیبایی معماری را از جمله مهمترین و شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی در آذربایجان‌شرقی خواند.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول