اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوجبلاغ تأکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در بین نسل امروز

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوجبلاغ بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در بین نسل امروز تأکید کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در بین نسل امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، حجت الاسلام محمدتقی ناطقی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: نسل امروز باید با سیره و روش زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آشنایی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوجبلاغ ادامه داد: در این راستا و برای تحقق اهداف مورد نظر ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های دهه کرامت افزود: لزوم آشنایی نسل امروز با این فرهنگ بسیار ضروری است و لازم است تا مسئولان فرهنگی برای تحقق اهداف برنامه‌ریزی کنند.

ناطقی تأکید کرد: زبان هنر برای رسیدن به این اهداف مهم‌ترین راهکار به شمار می‌رود،‌ لذا ارائه متون معارف رضوی در قالب زبان هنر می تواند در قالب گسترش این فرهنگ بسیار موثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام دهه کرامت ادامه داد: برگزاری نشست‌هایی به این منظور در مدارس می‌تواند ابعاد شخصیتی، معارف و سیره زندگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را بیش از پیش نمایان سازد.

* برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب در دهه کرامت

امام جمعه ساوجبلاغ در ادامه همچنین به برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌های این شهرستان در دهه کرامت برگزار می‌شود.

ناطقی برگزاری مسابقات قرآنی و مذهبی، همایش‌هایی با محوریت فرهنگ رضوی و محافل انس با قرآن در هفت امامزاده ساوجبلاغ را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

اول ذیقعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذیقعده سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) (اول تا یازدهم مهر امسال) دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول