اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

2 میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم به صنایع تزریق می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از اعتبار 6 میلیارد تومانی کمک به صنایع آسیب‌دیده 2 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود هفت درصد به حساب صنایع و واحدهای تولیدی مشکل‌دار پرداخت می‌شود.

2 میلیارد تومان تسهیلات با بهره کم به صنایع تزریق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه صیانت از تولید در اردبیل اظهار داشت: تاکنون از 6 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت به بخش صنعت در استان اردبیل 2 میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است که بر اساس توافق و بررسی مسئولان ذیربط قرار است این مبلغ در قالب تسهیلات کم بهره با حدود هفت درصد نرخ سود به صنایع مشکل‌دار پرداخت شود که در این زمینه بانک‌های عامل موظف هستند با توجه به نوع همکاری با واحدهای تولیدی این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی در ادامه از آمادگی کامل استانداری برای بررسی و حل مشکلات صنایع استان و همچنین باز شدن گره کور پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: این تسهیلات باید به صنایع مشکل‌دار با اولویت پرداخت شود تا بخشی از مشکلات صنایع استان در این قالب برطرف شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: ما نمی‌توانیم مبلغ اختصاص یافته به استان را در اختیار یک واحد خاص یا مجموعه تولیدی دچار رکود به صورت ویژه قرار دهیم بلکه در حد توان باید این اعتبار عادلانه بین واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار توزیع شود.

نیکزاد به پیشنهاد برخی از اعضا در خصوص پرداخت این رقم تخصیص یافته به استان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت این تسهیلات یک ساله بوده و درصد تسهیلات نیز بالاست به نظر می‌رسد چنان رغبتی به این کار از سوی واحدها وجود نداشته باشد که ما با تزریق 2 میلیارد تومان اعتبار تزریق شده به استان از طریق بانک‌ها می‌خواهیم تسهیلات مناسب و مطلوبی را به صاحبان صنایع مشکل‌دار تزریق کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در پرداخت این تسهیلات می‌توانیم بخشی از نرخ سود را از محل یارانه پرداخت و بخش دیگری را نیز از متقاضیان دریافت کنیم که در این ارتباط ضرورت دارد یک هماهنگی و تعامل صورت گیرد تا به نحو مطلوب مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

استاندار اردبیل در ادامه بیان داشت:‌ ما ادعا نداریم که با این اعتبار می‌توانیم مشکل تمام واحدهای صنعتی و تولیدی را برطرف کنیم بلکه معتقدیم با پرداخت این تسهیلات بخشی از موانع و مشکلات و گره‌های کور می‌تواند در این ارتباط حل شود.

نیکزاد همچنین موضوع تعیین تکلیف بدهی سابق واحدهای تولیدی را در پرداخت تسهیلات جدید یادآور شد و افزود: تعیین تکلیف بدهی‌های گذشته عیبی ندارد ولی نباید بانک‌ها از این فرصت استفاده کرده و مبلغی که قرار است به عنوان تسهیلات کمکی در اختیار واحدهای صنعتی قرار بگیرد به عنوان بدهی قبلی از حساب آنها کم کنیم.

در این جلسه تعدادی از مدیران حاضر به ارائه پیشنهادات مبنی بر نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط واحدهای صنعتی پرداخته و خواستار پرداخت این رقم به صورت تسهیلات با سود کم و به شکل سرمایه در گردش برای حل مشکلات واحدهای صنعتی مشکل‌دار شدند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول