اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان:

برخوردهای افراطی سبب بغض و کینه معاندان به تشیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: روش علمی و عقلی باید جایگزین برخوردهای تند و افراطی شود و برخوردهای حساب نشده سبب تشدید بغض و کینه‌جویی معاندان بی‌منطق و افزایش حملات کور و نابخردانه آنان به تشیع و شیعیان می‌شود.

برخوردهای افراطی سبب بغض و کینه معاندان به تشیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر آیت‌الله حسین مظاهری، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: مواجهه منطقی و متین با مسائل عقیدتی و مذهبی و رد و نقد علمی در برخورد با جریاناتی همانند وهابیت و سلفی‌گری ضرورت دارد.

وی بیان کرد: روش عقلانی و همراه با استدلال‌های قوی در مناظرات مذهبی و مواجهات علمی، یکی از مهم‌ترین تعالیم مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره علمی و عملی آن بزرگواران است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه روش علمی و عقلی باید جایگزین برخوردهای تند و افراطی شود، اظهار کرد: برخوردهای حساب نشده سبب تشدید بغض و کینه‌جویی معاندان بی‌منطق و افزایش حملات کور و نابخردانه آنان به تشیع و شیعیان می‌شود.

وی در این دیدار بر اهمیت بسیار عظیم مراسم حج ابراهیمی، نقش اتحاد و وحدت کلمه مسلمین در حفظ شئون و مقامات این مراسم تاکید کرد و افزود: شرایط خاص جهان اسلام و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتضاء می‌کند تا وحدت کلمه و اتحاد به عنوان یک عامل تأثیرگذار، مورد توجه همه مسئولان و متصدیان حج ابراهیمی و حجاج به ویژه روحانیان حج باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان همچنین بر لزوم رعایت اخلاق و موازین شرعی و اجتماعی از سوی همه حجاج تاکید کرد و گفت: حجاج ایرانی باید با استفاده از فرصت الهی حج، نمونه‌ای از اخلاق و تقید به جهات شرعی و موازین اسلامی بوده و به این وسیله از آبروی تشیع و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز صیانت کنند.

وی از حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به عنوان شخصیتی متین و معقول و خدوم به اسلام و انقلاب نام برده و از خدمات و تلاش‌های وی و همکارانشان در امور حج و زیارت، قدردانی کرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر نیز در این دیدار، بخشی از فعالیت‌های مربوط به مراسم حج ابراهیمی و تلاش‌های فرهنگی انجام شده به منظور حفظ شئون حجاج ایرانی و همچنین برنامه‌های مربوط به تقویت ارتباطات دینی و مذهبی و مواجه منطقی و عقلانی با مسائل عقیدتی برای معرفی و ترویج معارف نورانی تشیع و رد و نقد علمی اقدامات ضد شیعی را تشریح کرد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول