اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ارزوئیه:

ارزوئیه توانایی تبدیل شدن به قطب دامی را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ارزوئیه گفت: ارزوئیه توانایی تبدیل شدن به قطب دامی استان کرمان را دارد.

ارزوئیه توانایی تبدیل شدن به قطب دامی را دارد

مرضیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه اظهار داشت: از آن جایی که شغل اکثر ساکنان منطقه ارزوئیه کشاورزی است، شرایط منطقه ایجاب می‌کند که در کنار کشاورزی به دامداری نیز بپردازند.

وی با بیان اینکه پرواربندی یکی از بهترین و مهم‌ترین روش‌های تهیه گوشت در دنیا و از جمله کشور ما است، افزود: پرواربندی عبارت است از مدیریت مناسب دام‌ها برای به دست آوردن اضافه وزن در یک مدت معین که با دو روش پرواربندی در محیط محصور و پرواربندی در محیط آزاد و مرتع انجام می‌گیرد.

صادقی بیان داشت: پرواربندی در محیط محصور به دو گونه است، نگهداری گوسفند پرواری در محیط‌های مسقف که به صورت آغل، سایه‌بان و حفاظ است و نگهداری در محیط بدون سقف اما محصور که هزینه کمتری دارد.

وی تصریح کرد: پرواربندی در ایران بیشتر به صورت پرواربندی بره‌های جوان صورت می‌گیرد و طی دوره اصولا 100 روز است و رعایت نکات بهداشتی از جمله حداقل دو هفته قبل از آغاز به بره‌ها داروهای ضد انگل داده شود و در همین زمان بر علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسینه شوند.

صادقی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر یا اضافه کردن مواد پر انرژی باید به صورت تدریجی انجام شود، عنوان کرد: از مزایای پرواربندی می‌توان تولید گوشت، مرغوبیت گوشت، برگشت اصل سرمایه و سود آن در کوتاه مدت، حفظ مراتع و ایجاد اشتغال را نام برد.

وی گفت: از آن جایی که شهرستان ارزوئیه قطب کشاورزی استان کرمان است و تأمین علوفه مورد نیاز دام به راحتی در این شهرستان امکان‌پذیر است، لذا ایجاب می‌کند که مردم منطقه موضوع را با جدیت بیشتر دنبال کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان اولِین قطب دامی استان نیز انتخاب شوند.

صادقی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی در این منطقه که بسیار صرفه اقتصادی برای مردم منطقه دارد تاسیس مرغداری‌ها است، افزود: ارزوئیه شرایط مساعد برای توسعه صنعت مرغداری را دارد.

وی از مردم خواست در زمینه راه‌اندازی واحدهای دامداری و مرغداری در منطقه تلاش کنند.

انتها پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول