اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل حضور قاریان و حافظان دانشجویان مسلمانان 52 کشور دنیا در تبریز

امام جمعه تبریز بخشی از خطبه اول تبریز را عربی قرائت کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز به دلیل حضور قاریان و حافظان دانشجویان مسلمانان 52 کشور دنیا در تبریز بخشی از خطبه اول تبریز را عربی قرائت کرد.

امام جمعه تبریز بخشی از خطبه اول تبریز را عربی قرائت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه اول نماز جمعه تبریز به دلیل حضور قاریان و حافظان دانشجویان مسلمانان 52 کشور دنیا در تبریز بخشی از خطبه را به زبان عربی قرائت کرد.

وی در بخشی از این خطبه عربی، قرآن را زمینه‌ساز تعالی بشر معاصر همچنین توسعه و نشر تعالیم و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) دانست و خاطرنشان کرد: قرآن نور هدایت و ملجأ و پناهگاه بشر و تمام مسلمانان جهان است و تنها در سایه قرآن و تعالیم هدایتگر این کتاب آسمانی است که جوامع بشری به صلاح و رستگاری می‌رسند.

آیت‌الله شبستری تاکید کرد: در عصری که پیشرفت روزافزون دانش و فناوری هرگز جوابگوی نیاز معنوی بشریت نیست، تمسک به بزرگ‌ترین کتاب آسمانی و تعالیم حیاتی آن تنها راه رسیدن به کمال انسانیت است.

وی افزود: امروز پس از قریب به 1400 سال، جهان اسلام با بیش از یک میلیارد مسلمان نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم معادلات جهانی و بشری ایفا می‌کند.

امام جمعه تبریز، برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان در تبریز را اتفاقی مبارک و مهم در شکل‌گیری و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در سطح کشور و جهان اسلام دانست و از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان با حضور 100 قاری و حافظ قرآن از 52 کشور مسلمان از روز سه‌شنبه این هفته در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، امروز به دلیل راهپیمایی اعتراض‌آمیز مردم بعد از نماز جمعه در مصلای بزرگ امام(ره)، این مصلا نتوانست جوابگوی نمازگزاران تبریزی باشد و بیشتر مردم در خیابان‌های اطراف تبریز نماز را به جا آوردند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول