اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران:

آموزش فرهنگ کارآفرینی از سنین پایین آغاز شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران گفت: برای اصلاح فرهنگ کار و توسعه کارآفرینی، باید فرزندان خود را از سنین پایین با کار و فعالیت آشنا کرده و مسئولیت‌ها را به آنها واگذار کنیم.

آموزش فرهنگ کارآفرینی از سنین پایین آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی ایران‌منش در نخستین کنفرانس بین‌المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد اظهار کرد: 453 مقاله به وسیله هیئت داوران در این کنفرانس پذیرفته شده و 120 مقاله نیز به صورت شفاهی ارائه خواهند شد و مجموعه آنها به صورت لوح فشرده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه‌های عالی دفاع ملی، علم و صنعت، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور قم از جمله همکاران برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی هستند.

رئیس انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران با اشاره به راه‌های ارتقای بهره‌وری در افزایش تولید ملی ادامه داد: استفاده بهینه و به موقع از امکانات موجود شامل نیروی انسانی، سرمایه، مواد اولیه و انرژی در کنار ایجاد امکانات جدید برای افزایش کمی یا کیفی تولیدات در راستای افزایش رفاه اجتماعی از جمله این راهکارها هستند.

وی گفت: بهره‌وری به معنای استفاده بهینه از زمان، امکانات، سرمایه و سایر نهاده‌های موجود در راستای تحقق اهداف سازمانی است.

ایران‌منش با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در واحدهای تولیدی و خدماتی کشور ابراز کرد: ارائه تسهیلات پله‌ای به افرادی که حاضرند در کارهای مولد سرمایه‌گذاری کنند یکی دیگر از راه‌های رسیدن به بهره‌وری است زیرا این کار انگیزه قوی برای ورود افراد به کارهای تولیدی ایجاد می‌کند.

رئیس انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران با اشاره به چگونگی ارتقای فرهنگ کار در کشور گفت: تشویق دانشجویان به کسب مهارت، اقدام رسانه‌ها و مراکز فرهنگی در خصوص توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، انجام کار نمادین توسط مقامات کشوری، اعطای مسئولیت به کودکان توسط والدین و نیز تأمین نیازهای تخصصی توسط مراکز آموزش عالی کشور از جمله راهکارهای ارتقای فرهنگ کار و تولید در جامعه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد فعالیت در بعضی شغل‌ها را برای خود عیب می‌دانند و نیز شاهد ایجاد توقع بالا در دانش‌آموختگان در زمینه پذیرش فرصت‌های شغلی هستیم بنابراین باید به وسیله اقدامات نمادین توسط اساتید دانشگاه، مدیران و مسئولان نهادها این مسئله را حل کنیم.

ایران‌منش با انتقاد از نازپروردگی برخی کودکان در محیط خانواده تصریح کرد: باید برای اصلاح فرهنگ کار و توسعه کارآفرینی، فرزندان خود را از سنین پایین با کار و فعالیت آشنا کرده و مسئولیت‌هایی را به آنها واگذار کنیم.

رئیس انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران بیان داشت: فلسفه وجودی نظام آموزش عالی کشور تأمین نیازهای تخصصی جامعه است در حالی که امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان ایرانی بیکار مانده یا به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: مهندسی مجدد در سیستم آموزش عالی کشور باید در دستور کار قرار گیرد زیرا تأمین نیازهای تخصصی تا حدی به فراموشی سپرده شده است و این امر به نوبه خود موجب بیکاری فارغ‌التحصیلان می‌شود که افسردگی، فراموشی آموخته‌ها، بحران هویت، تجرد و افزایش جرایم را در پی دارد.

ایران‌منش با بیان اینکه پذیرش دانشجو باید بر اساس نیازهای تخصصی کشور صورت گیرد اظهار کرد: افزایش مهارت‌ها از طریق کار عملی توأم با دروس تئوری و نیز تعیین مقطع کاردانی برای تمام رشته‌ها پیش از گذراندن کارشناسی یعنی لزوم داشتن سابقه برای ادامه تحصیل از جمله راهکارهای اصلاح سیستم آموزش کشور هستند.

رئیس انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران ادامه داد: تعیین شاخص آموزش عالی بر اساس تعداد فارغ‌التحصیلان شاغل در هر رشته نسبت به تعداد کل فارغ‌التحصیلان، مراکز دانشگاهی را وادار به مهارت‌آموزی بیشتر به دانشجویان می‌کند.

وی افزود: باید سرمایه‌گزاران و تولیدکنندگان را به منظور انجام کارهای مولد و اشتغال‌زا مورد تشویق قرار دهیم تا آنها جزو موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد کشور باشند و این امر به نوبه خود سبب تشویق دیگر افراد جامعه برای ورود به عرصه کار و تولید می‌شود.

ایران‌منش خواستار تشکیل کمیسیونی از نمایندگان وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشور، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و دادگستری شد و گفت: این کمیسیون باید برای نجات فوری کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی وارد عمل شود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول