اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

دولت برای کارآفرینی بانوان کوتاهی نکرده است

خبرگزاری فارس: مدیر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دولت برای کارآفرینی در میان بانوان تسهیلات و امکانات خوبی فراهم کرد و در این راستا هیچ گونه کم‌کاری نکرده است.

دولت برای کارآفرینی بانوان کوتاهی نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، لیلا زاده‌باقری صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی به مناسبت روز دختر اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده دختران در برخی زمینه‌ها از جمله در عرصه علم و دانش از پسران پیشی گرفته‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مشارکت بیش از پیش بانوان در فعالیت‌های مختلف به خصوص اقتصاد خانگی و اجتماع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردای جامعه دینی و ارزشی ما هستند، افزود: پیشرفت و توسعه در هر جامعه متکی به نیروی انسانی آن است و دختران در این رابطه سهمی کمتر از مردان ندارند و لذا باید حضور و مشارکت خود را در همه عرصه‌ها به خصوص اشتغال و تولید بیشتر کنند.

وی از مشکلات جامعه زنان را در حال حاضر اشتغال آن‌ها برشمرد و گفت: همه تمهیدات لازم در این رابطه از سوی دولتمردان اندیشیده شده و همه نگاه‌ها به سمت تولید و اشتغال معطوف است.

زاده‌باقری یکی از راه‌های مهم برای ایجاد اشتغال و تولید به خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را تشکیل مشاغل خانگی و تعاونی‌ دختران و زنان دانست و تاکید کرد: دولت در این رابطه هم آموزش‌های لازم برای شهروندان، روستائیان و عشایر و هم تسهیلات کافی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: دختران تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها باید در کارآفرینی مشارکت جدی داشته باشند و در کنار فعالیت‌های اقتصادی بتوانند اوقات فراغت دیگر اعضای خانواده و یا کسانی دیگری را با کار تولیدی پر کنند.

مدیر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجلیل از فعالان ازدواج آسان، تجلیل از مزدوجین با مهریه کم، برگزاری کلاس‌های کارگاهی و آموزشی، ساماندهی مؤسسات خیریه در امر ازدواج آسان و فعال‌سازی مراکز ازدواج آسان را برخی از مصوبات این نشست برشمرد.

در این نشست حاضرین پیشنهادات و راهکارهای خود را در موضوعات حضور بانوان در عرصه اقتصادی و ازدواج آسان مطرح کردند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول