اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

کارآفرینی فرصت ویژه‌ برای تحولات گسترده در کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کارآفرینی فرصت ویژه‌ و مناسبی برای تحولات گسترده در کشور است گفت: گسترش فرهنگ تعاون زمینه عدالت اجتماعی را در کشور فراهم می‌کند.

کارآفرینی فرصت ویژه‌ برای تحولات گسترده در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره تجلیل از تعاون‌گران و کارآفرینان برتر استان مرکزی با اشاره به اینکه کشوری که فاقد کارآفرینی باشد و تولید علم نکند رو به زوال خواهد رفت اظهار داشت: استعمارگران با تولید علم بر دنیا حکومت می‌کنند و با این شرایط باید در حوزه تولید علم در منطقه و خاورمیانه در تراز اول قرار گیریم.

وی با بیان اینکه تا چند سال گذشته بسیاری از اقلام را وارد می‌کردیم اما امروز در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیده‌ایم گفت: حرکت‌هایی که در حوزه هسته‌ای، پتروشیمی، صنایع، الیاف آب سنگین و... انجام شده ما را به جایگاه ویژه‌ای در جهان رسانده که همه با همت، تفکر و اندیشه مردان این سرزمین است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دشمنان بدانند که تحریم برای جمهوری اسلامی ایران تهدید نیست و یک فرصت مناسب برای استقلال و خودکفایی کشور به شمار می‌رود.

شعبانی‌فرد افزود: استان مرکزی با جمعیت بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر طی 200 سال گذشته خدمات بزرگی برای کشور توسط بزرگانی همچون پروفسور حسابی، امیرکبیر، عبدالکریم قریب و استاد سحاب و از همه مهم‌تر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) انجام داده‌ است.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ تعاون که با اعتقادات ما نیز هم‌خوانی دارد باعث کارآفرینی، کاهش فساد و اشتغال پایدار در جامعه و افزایش توسعه و عدالت اجتماعی می‌شود گفت: توزیع علم و ثروت با اشاعه فرهنگ تعاون باید عملیاتی شود چرا که این فرهنگ می‌تواند کشور را در حوزه اقتصادی به استقلال برساند و فلسفه اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.

شعبانی‌فرد اظهار داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش تعاون برخوردار است که می‌تواند با تقویت این ظرفیت‌ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی افزود: در سال مزین به سال تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی این تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به خوبی نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به اینکه پویایی در اقتصاد و عدالت اجتماعی از طریق واگذاری امور به مردم میسر می‌شود و مشارکت مردمی سبب عدالت اقتصادی خواهد شد گفت: اگر رشد تعاونی‌ها به حدی باشد که اکثر مردم را در بر گیرد باعث تغییر در جامعه و توزیع عادلانه ثروت و کاهش طبقات خواهد شد. 

ناصر شیخی اظهار داشت: در حال حاضر 4 هزار و 851 شرکت تعاونی با عضویت 950 هزار نفر در استان به ثبت رسیده است.

به گفته وی 140 تعاونی در گرایشات مختلف و 216 کارآفرین برای هفتمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که در این جشنواره از 16 تعاونی و 9 کارآفرین برتر این استان با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول