اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محکومیت توهین به ساحت پیامبر از سوی مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه

جهان اسلام پاسخ هتاکان به ساحت پیامبر گرامی اسلام را بدهد

خبرگزاری فارس: در پی هتک حرمت به ساحت پیامبر گرامی اسلام مراجع عظام تقلید و نهادهای حوزوی با صدور بیانیه‌‌های جداگانه‌ ضمن محکوم کردن این اهانت، بر موضع‌گیری قاطعانه جهان اسلام در برابر این اقدام موهن تاکید کردند.

جهان اسلام پاسخ هتاکان به ساحت پیامبر گرامی اسلام را بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و دیگر نهادهای حوزوی با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای توهین به ساحت نبی مکرم اسلام در قالب یک فیلم را محکوم کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بیانیه خود اعلام کرد: بار دیگر دست‌هاى آلوده صهیونیست‌ها و بعضى از کشیش‌هاى افراطى آمریکایى که سوء نیت خود را قبلا با آتش زدن قرآن مجید نشان داده بودند از آستین خیانت درآمد و محصول آن فیلمى آمریکایى با اهانت‌هاى بى‌سابقه نسبت به پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم) بود. این عمل زشت و ننگین نشان داد که آنها از ترس بیدارى جهان اسلام و گسترش این آیین الهى در جهان سخت به وحشت افتاده‌اند و به هر کار احمقانه‌اى دست مى‌زنند که قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: خوشبختانه مسلمانان بیدار در چندین کشور عربى و اسلامى واکنش شدیدى نشان دادند و اثبات کردند که این اعمال ننگین بدون جواب نخواهد ماند. لازم است مسلمانان سایر کشورها و مسلمانان بیدار کشورمان نیز با آنها هم‌صدا شده و در روز جمعه پاسخ دندان‌شکنى به این توطئه صهیونیستى ـ آمریکایى بدهند. شگفت‌آور اینکه مسئولان آمریکایى و شوراى امنیت که دست‌نشانده آنهاست نه تنها این عمل را محکوم نکردند بلکه بعضى از آنها با اهانت به کسانى که در برابر سفارت‌خانه‌هاى آنان دست به تظاهرات زده بودند آنها را افرادى وحشى خواندند، در حالى که نام وحشى شایسته کسانى است که بدون هیچ دلیلى به مقدّس‌ترین اعتقادات مسلمین اهانت کرده و جهان را از آنچه هست ناامن‌تر مى‌کنند.

در این بیانیه اضافه شده است: ما ضمن محکوم کردن شدید این اهانت بى‌سابقه از همه مسلمین جهان مى‌خواهیم با پاسخگویى مناسب و منطقى درس عبرتى به آنها و محرکان آنها بدهند تا براى همیشه این‌گونه اعمال زشت و نفرت‌انگیز را فراموش کنند.

دشمنان اسلام به دست مؤمنین خانه خراب خواهند شد

آیت‌الله علوی گرگانی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن قسم خورده جبهه حق بار دیگر بغض خود را نسبت به پیامبر رحمت و عزت آشکار کرد و با ساخت فیلمی موهن کینه‌های درونی خود را آشکار کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینان که به زعم خود با این کار قصد زنده کردن دوران جنگ‌های صلیبی و زمینه‌سازی برای جنگ بین تمدن‌ها را در سر می‌پرورانند ‌از عذاب سخت الهی غافلند، لکن به زودی به سزای عمل خود خواهند رسید و بر طبق وعده خدا که می‌فرماید «یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المؤمنین» به دست خود یا مؤمنین خانه خراب خواهند شد.

در پایان این بیانیه آمده است: اینجانب این اهانت عظیم را که از ناحیه برخی کارگردان‌های شیطان صفت و با چراغ سبز صهیونیزم بین‌الملل انجام گرفته، محکوم می‌کنم و امت اسلامی را به هوشیاری نسبت به دسیسه‌های دشمنان فرا می‌خوانم و از شیعیان نیز می‌خواهم با تبعیت از علمای وارسته و آگاه و ولایت فقیه مسیر درست را پیموده و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و خشم خود را به درستی به جهانیان نشان دهند.

از هیچ اقدامی در محکومیت توهین به پیامبر فروگذار نشود

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هم در بیانیه‌‌ای اقدام اخیر در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را تلاشی در راستای جبران حقارت‌های پی در پی آمریکا دانست.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است:‌ بار دیگر آمریکای جنایتکار در تلاش جبران حقارت شکست‌های پی در پی، در یک عقده‌گشایی بی‌شرمانه، مقدسات اسلام را هدف خشم کینه‌توزانه خویش قرار داده و در قالب فیلمی موهن با توهین به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است. این اقدام نفرت‌انگیز که با هدایت صهیونیست‌ها در آستانه حادثه یازدهم سپتامبر در جهت انحراف افکار عمومی از این مساله و تخریب وجهه دین مبین اسلام انجام می‌شود، نشان از ضعف شدید دشمنان قسم خورده اسلام در برابر قوت و قدرت روز‌افزون مسلمانان و واماندگی آنان در برابر اراده امت اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مدیریت حوزه‌های علمیه، مشی سیاسی و فرهنگی آمریکا و صهیونیست‌ها در توهین به مقدسات اسلامی را نشانه دروغ‌‌پردازی بزرگ رئیس جمهور و سیاست‌مداران آمریکایی در شعار احترام به مسلمانان و فرهنگ‌ها می‌داند و اقدام ناشایست و غیر انسانی آنان را محکوم کرده و ضمن ابراز همدردی با مسلمانان غیور جهان و خاصه امت سلحشور ایران اسلامی، علمای جهان اسلام را به اعلام انزجار از این عمل زشت فرا می‌خواند و به دولت‌های استکباری هشدار می‌دهد سکوت معنادار و مستمر در برابر این‌گونه اقدام‌های منزجر کننده و عدم تعهد به قوانین بین‌المللی، پایه‌های حکومت پوشالی آنان را سست کرده و فروپاشی قریب الوقوع آن را به دنبال دارد.

در پایان این بیانیه آمده است: با عرض تسلیت این مصیبت به ساحت قدسی حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ‌مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و عموم مردم مسلمان، از مسئولان محترم جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد تا در دفاع از کیان اسلام عزیز از هیچ اقدامی در زمینه محکومیت این اقدام نفرت‌برانگیز فروگذاری نکند.

صلابت اسلام در برابر خس و خاشاک شیطان صفتان قد خم نخواهد کرد

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ بیش از هزار و 400 سال است که نور پرفروغ دین عالم‌تاب اسلام عزیز درخشیدن گرفته و روزبه‌روز تلألؤ جمیل آن با جلالی بیشتر نورافشانی می‌کند. چشمان همه آزادی‌خواهان و ستم‌دیدگان در طول تاریخ بر این نور خیره مانده و صف به صف مشتاقانه در حریم آن گرد آمده‌اند تا سعادت و بقای خویش را از آن طلب نمایند و خود را به آن بسپارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آری، اسلام پناه همه انسان‌هایی است که از سیاهی و بی‌داد رسته‌اند و معتصم به حبل المتین جهان‌شمول آن مکتب رحمانی، پناهگاهی امن یافته‌اند تا از شر اشرار و دشمنان انسان و انسانیت برهند. این چنین است که هر از گاهی دژخیمان و اصحاب ابلیس به امیدی واهی بر طبل شقاوت خویش می‌کوبند و به زعم خود پنجه‌ای به امید خدشه وارد کردن به دین ظلم‌ستیز اسلام می‌خراشند؛ غافل از آنکه این نور با قلوب مسلمین عالم عجین شده و وجودشان را از لذایذ روحانی معنوی سیراب ساخته است. صلابت و بزرگی اسلام چنان عظیم است که با خس و خاشاک شیطان صفتان قد خم نخواهد کرد.

در این بیانیه اضافه شده است: مسلمان خود را مدیون دینش می‌داند و سر از پا نشناخته مدافع حریم این امانت گرانبهای رسول معظم آن است. بیش از هزار سال است که ایادی شیطان رجیم به روش‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی،‌ نظامی و... به جنگ مسلمانان و اسلام آمده‌اند و هر بار مفتضحانه‌تر از قبل به لانه خویش بازگشته‌اند. اکنون وقت آن است که فرزندان اهریمن عبرت بگیرند و بدانند که اسلام، عزیز و مسلمان غیرتمند است و هیچ‌گاه نخواهد گذاشت حتی ذره‌ای از شوکت و قداست مکتبش کاسته شود. مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اهانت اخیر فیلم‌ساز آمریکایی را به اسلام محکوم می‌کند و همه مسلمین عالم را به اعلام انزجار از این حرکت مذبوحانه دعوت می‌کند.

تظاهرات ملت ایران در محکومیت هتک حرمت پیامبر

معاون امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی ملت ایران در محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام خبر داد.

نصرت‌الله لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با محکوم کردن تولید فیلمی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام در یک پروژه آمریکایی – صهیونیستی تاکید کرد: در پی این اقدام شاهد هستیم که موج انزجار در سراسر جهان اسلام فراگیر شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضع‌گیری قاطعانه در برابر کسانی که مدعی دموکراسی، حقوق بشر و آزادی ادیان هستند ولی به مقدسات میلیاردها مسلمان اهانت می‌کنند گفت: فردا بعد از نماز جمعه در سراسر کشور تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی با هدف محکومیت اقدام موهن و ضد انسانی در اهانت بی‌شرمانه به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود.

معاون امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم مردم دعوت کرده است که در این راهپیمایی حضوری پرشور داشته و خشم و انزجار خود را از این اقدام موهن به دنیا نشان دهند تصریح کرد: این تظاهرات انعکاس دهنده مراتب نفرت و انزجار جهان اسلام از فتنه اخیر و آمادگی دفاع تا پایان جان از ارزش‌ها و مقدسات دینی خواهد بود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول