اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ساخت بندر در تالش

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از ساخت بندر به‌زودی در تالش خبر داد و گفت: ساخت بندر تالش از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.

ساخت بندر در تالش

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان وزارت خارجه را تنظیم کننده روابط ایران در سطح بین‌المللی دانست و اظهار کرد: بخش دیپلماسی نگاه به درون مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی نگاه به درون اکنون در وزارت امور خارجه اتفاق افتاده است، افزود: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها یک اتفاق بزرگ در کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف کسب کرده است.

هاشم‌نیا اجلاس غیرمتعهدها را در ردیف موفقیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: نمایش قدرت ایران در اجلاس غیرمتعهدها اتفاق افتاد.

استاندار گیلان هماهنگی با وزارت امور خارجه را نیاز اصلی استان خواند و ابراز کرد: نخستین بندر خصوصی گیلان ظرف دو ماه آینده در بندر آستارا افتتاح می‌شود.

وی ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر آستارا را 3 میلیون تن در سال نامید و خاطرنشان کرد: ظرفیت بندر انزلی از 7 میلیون تن به 17 میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

هاشم‌نیا با اشاره به ساخت بندر کاسپین در 20 کیلومتری بندر انزلی، بیان کرد: بندر کاسپین ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 15 میلیون تن کالا را دارد.

استاندار گیلان از کلنگ‌زنی بندر تالش به‌زودی خبر داد و یادآور شد: احداث بندر تالش از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.

وی بنادر کیاشهر و چمخاله را چندمنظوره اعلام کرد و افزود: تنها ساخت بندر کفایت نمی‌کند و هدایت بار به بنادر بسیار مهم است.

هاشمِ‌نیا در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن در جنگ تحمیلی به دنبال حذف اسلام در کشور بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام کفر در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده است، تصریح کرد: اختلاف‌ها در درون نباید بر اثر جهل باشد و باید توجه کنیم بر چهره همدیگر خراش نزنیم و اگر خراش زده شد واکنش نشان دهیم.

وی سخن گفتن طبق خواست شخصی و قبیله‌ای را گناه کبیره دانست و ابراز کرد: خون شهدا اجازه نمی‌دهد مسیر نظام انحراف پیدا کند.

هاشم‌نیا با تاکید بر برطرف شدن اختلاف‌ها، بیان کرد: تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنند و این فرهنگ باید در جامعه جاری شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول