اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری کامل از محور سیرجان - بندرعباس

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال جاری جشن افتتاح محور مهم سیرجان - بندرعباس به طول 348 کیلومتر برگزار می‌شود.

بهره‌برداری کامل از محور سیرجان - بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، احمد صادقی پیش از ظهر امروز در بازدید‌ از‌ محور سیرجان ـ بندرعباس اظهار داشت: محور سیرجان به بندرعباس یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین جاده‌های مواصلاتی کشور است که کریدور اتصال جنوب به شمال کشور و اقیانوس هند و کشورهای حوزه خلیج فارس از مرکز کشور به شمال و آسیای میانه را وصل می‌کند.

وی گفت: تا قبل از سال 1384 این جاده یک خطه و با عرض 9 متر فعال بود که روزانه 45 هزار وسیله نقلیه سواری در این محور تردد می‌کردند و به نوعی بی‌توجهی اساسی به این محور مهم و پر‌تردد شده بود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور عنوان کرد: اما از سال 1384 و در پی نخستین سفر هیئت دولت به استان هرمزگان ساخت بزرگراه سیرجان به بندرعباس ‌در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

صادقی ابراز داشت: در حال حاضر با اتمام مراحل پایانی تونل مانع در 50 کیلومتری سیرجان هم مراحل پایانی را می‌گذراند تا پایان ‌سال جاری با حضور ریاست ‌جمهوری و مقام عالی وزارت شاهد افتتاح محور سیرجان به بندرعباس با عنوان جشن افتتاح این محور مهم هستیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبارات هزینه شده در این محور را 2 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و از افتتاح محور سیرجان به کرمان نیز تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت‌: ‌35 کیلومتر از این محور که نقطه وصل جنوب‌ به استان کرمان و در حقیقت جنوب کشور به افغانستان از طریق دوغارون باقیمانده است که 20 کیلومتر آن‌ طی ماه آینده به زیر بار ترافیکی می‌رود و 15 کیلومتر دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی از افتتاح محور سیرجان به انار‌ که ادامه محور بندرعباس به سیرجان و تهران است تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان نیز در این بازدید‌ فعالیت‌های گسترده دولت را در ایجاد محورهای مواصلاتی ستود و گفت: طی دولت نهم و دهم 108 کیلومتر احداث باند دوم راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین 114 کیلومتر باند دوم آزاد‌راه و راه‌های اصلی در سیرجان‌ در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

توحیدی از بهره‌برداری 40 کیلومتر راه روستایی و ساخت 40 کیلومتر راه روستایی خبر داد و افزود‌: در شهرستان سیرجان 500 کیلومتر تسطیح و تیغ‌زنی راه‌های دسترسی روستایی انجام شده است.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول