اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد

کاهش 6 درصدی مزاحمان تلفنی اورژانس تنها بافرهنگ‌سازی

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تعداد مزاحمان تلفنی اورژانس 115 تنها با فرهنگ‌سازی که از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های آموزشی این سازمان صورت گرفت از رقم 21 درصد به 15 درصد کاهش یافت.

کاهش 6 درصدی مزاحمان تلفنی اورژانس تنها بافرهنگ‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید اسماعیلی ظهر امروز در جمع اهالی رسانه اصفهان دلیل برگزاری این نشست را انعکاس برخی از اخبار غلط از این مرکز در بعضی رسانه‌ها و اقدامات بزرگی که در چند ماه گذشته در اورژانس اصفهان صورت گرفته است، اعلام و اظهار کرد: بیشتر مطالب اشتباهی که از این مرکز در رسانه‌ها منعکس می‌شود به دلیل عدم آگاهی خبرنگاران نسبت به نحوه ارائه خدمات و وظایف اصلی اورژانس است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دریافت‌کنندگان خدمت از مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی نسبت به وظایف این مرکز آگاهی کامل ندارند، ادامه داد: در حال حاضر دو واحد امداد موتوری در شهر اصفهان وجود دارد که امسال به 13 واحد افزایش می‌یابد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: طبق نظرسنجی که از دریافت‌کنندگان خدمت در پنج ماه گذشته امسال صورت گرفت، 73 درصد مردم از نحوه این رفتار اعلام رضایت کردند.

وی در پاسخ به سئوال همیشگی خبرنگاران و دغدغه فکری عامه مردم که چرا اورژانس در زمان رسیدن به حوادث دیرتر از موعد می‌رسد، با بیان اینکه بر اساس سیستم هوشمند و ثبت مکالمات و میانگین کشوری مستند اعلام می‌کنم که این مسئله‌ صحت ندارد و گفت: میانگین زمان رسیدن بر سر بالین بیمار در جاده‌ها 15 دقیقه است که در اصفهان به 10 دقیقه می‌رسد.

اسماعیلی میانگین رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در شهرها را زیر هشت دقیقه اعلام کرد و اضافه کرد: در سال گذشته زودترین زمان رسیدن به محل حادثه سه دقیقه و دیرترین زمان 20 دقیقه ثبت شده است.

وی پس از قانع نشدن برخی از خبرنگاران از اینکه ماموران اورژانس پیش‌بیمارستانی در برخی حوادث حتی نیم ساعت تاخیر یا یکساعت بعد از آمدن نیروی انتظامی به محل حادثه، حاضر و حتی بیمار را با ماشین نیروی انتظامی به بیمارستان انتقال دادند، آنها را دعوت به بازدید از اتاق فرمان اورژانس و آشنایی نزدیک با اعضا و فرم‌های پر شده گیرندگان خدمت کرد و افزود: با توجه به اینکه خبرنگاران از اقشاری هستند که با افراد مختلفی در ارتباطند بنابراین آشنایی و تعلیم کمک‌های اولیه به آنها ضروری است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: این مرکز ظرفیت کافی را دارد که به تمام اقشار مردم و کارمندان ارگان‌های مختلف به صورت رایگان آموزش دهد اما این در حالی است که استقبالی را از سوی افراد شاهد نبودیم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول