اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

ساماندهی نمایش آدرس تلفن ثابت در اورژانس 115 اصفهان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: به دلیل خطاهایی مشاهده شده از سوی مردم در ارائه محل وقوع حوادث، برای نخستین بار در کشور، ساماندهی نمایش آدرس تلفن ثابت در اورژانس 115 اصفهان ایجاد شد.

ساماندهی نمایش آدرس تلفن ثابت در اورژانس 115 اصفهان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال اینکه در برخی از موارد، افراد به هنگام مواجهه با حادثه اضطرابی که به آنها وارد می‌شود، در دادن آدرس محل حادثه دچار خطا می‌شوند و همین مسئله سبب شده که مأموران اورژانس 115 به دلیل آدرس‌های مبهم و غلط دیرتر از زمان موعد به محل حادثه برسند، این برنامه در اصفهان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم همچنان در ارائه‌ آدرس صحیح به مسئولان اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی 115 دچار مشکل هستند، تاکید کرد: از عامه مردم تقاضا می‌شود در صورتی که آدرس درج شده بر روی قبض تلفن آنها دقیق نیست، از شرکت مخابرات بخواهند که آن‌را اصلاح کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از72 درصد از بار مأموریت‌های استان اصفهان بر روی دوش یک سوم پایگاه‌های استان است، عنوان کرد: در استان اصفهان، روزانه بیش از 3 هزار و 500 نفر با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی تماس می‌گیرند که 330 مورد از آنها منجر به مأموریت می‌شود و این در حالی است که از این تعداد، 240 مورد مربوط به شهر اصفهان با برخورداری از یک سوم پایگاه‌های استان است.

وی تعداد مأموریت‌های انجام شده از سوی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان را در سال 90 و پنج ماهه‌ گذشته‌ی سال جاری به ترتیب 135 هزار و 54 هزار و 417 مورد دانست و افزود: تکنسین‌های این مرکز در سال گذشته و پنج ماه ابتدای امسال به ترتیب به 47 و 19 هزار مأموریت امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی اعزام شدند.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال 90 تعداد 355 مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان اصفهان رخ داد که متأسفانه این حوادث جان 32 نفر را گرفت.

وی تاکید کرد: بسیاری از تماس‌های برقرار شده با اورژانس 115 با توجه به رسالت فوریت‌های پزشکی در ارائه‌ خدمات درمانی پیش بیمارستانی به بیماران یا مصدومان اورژانسی، به دلیل فقدان مورد تهدیدکننده‌ حیات در فرد، به صورت مشاوره‌ تلفنی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول