اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

انجمن کتابخانه‌ها بازوی مشورتی در نهاد کتابخانه‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجمن کتابخانه‌ها بهترین بازوی مشورتی نهاد کتابخانه‌ها خواهند بود.

انجمن کتابخانه‌ها بازوی مشورتی در نهاد کتابخانه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، صبح امروز نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان باشت با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی این شهرستان برگزار شد.

نادر حسینی در این نشست اظهار داشت: انجمن کتابخانه‌ها بهترین بازوی مشورتی نهاد کتابخانه‌ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تنها مربوط به نهاد کتابخانه‌ها نیست، ابراز داشت: همه اعضای انجمن کتابخانه‌ها باید در این راه تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های این استان با بیان اینکه در ترویج مطالعه و کتابخوانی اعضای انجمن باید خود پیشقدم باشند، بیان داشت: تا انجمن کتابخانه‌ها خود اهل مطالعه نباشند و لذت مطالعه را در خودشان ایجاد نکنند نمی‌توانند به ترویج مطالعه کمک کنند.

حسینی اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌های استان را یادآور شد و ابراز داشت: در این طرح اگر کسی به کتابخانه مراجعه کند و کتاب مورد علاقه در کتابخانه نباشد کتاب مورد نظر در کمتر از دو هفته تهیه و به متقاضی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه در روستاها نیازمند توجه بیشتری است، ابراز داشت: دهیاری‌ها در تأمین فضای مورد نیاز کتابخانه‌ها در روستاها همکاری خوبی دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از مدارس به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم ترویج مطالعه نام برد و ابراز کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که مطالعه غیردرسی تاثیر بسیار زیادی در رشد علمی دانش‌آموزان دارد.

*برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در باشت ضروری است

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان باشت نیز در این نشست ابراز داشت: عصر کنونی عصر برتری فکر و اندیشه بوده و کسی موفق است که اهل مطالعه و تحقیق باشد.

على‌اصغر قلی‌پور برگزاری مسابقات کتابخوانی و برپایی ایستگاه سیار کتاب در شهر را از راهکارهای ترویج مطالعه برشمرد و اذعان داشت: برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را نزد مردم ببریم.

وی برپایی یک نمایشگاه بزرگ کتاب را در شهرستان باشت ضروری دانست و از دستگاه‌های فرهنگی خواست در این زمینه با اداره کتابخانه‌ها همکاری کنند.

*کتابخانه عمومی بزرگ در باشت احداث شود

امام جمعه شهرستان باشت نیز در نشست انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: مطالعه و تفکر در دین اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی نقش اعضای کتابخانه‌ها را در ترویج فرهنگ مطالعه مهم خواند و افزود: اعضای انجمن باید خود با دست پر در جلسات شرکت کنند و در این زمینه ایده‌های جدید مطرح کنند.

وی احداث یک کتابخانه عمومی بزرگ در شهرستان باشت را ضروری دانست و از مسئولین خواست در این راستا چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول