اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشنامه نیشابور به مرحله نهایی جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی رضوی راه یافت

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه دومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی رضوی گفت: در دومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه «اگر دیر آمدم» نیشابور با موضوع رضوی و دفاع مقدس به مرحله پایانی رسید.

نمایشنامه نیشابور به مرحله نهایی جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی رضوی راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، علی‌اکبر حلیمی با بیان اینکه در دومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه «اگر دیر آمدم» نیشابور با موضوع رضوی و دفاع مقدس به مرحله پایانی رسید، اظهار کرد: نویسندگی و کارگردانی این نمایش‌نامه را زهره اکبرآبادی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان انجام داده است و اسماعیل صالح‌آبادی، حسام دولت‌آبادی و صالح سنگونی در آن ایفای نقش کردند.

وی گفت: این جشنواره از هشت ماه پیش شروع شده است که 304 نفر در آن شرکت کرده‌اند و از این تعداد 60 گروه در مرحله اول انتخاب شدند و در نهایت هشت گروه به بخش نهایی رسیدند.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی، اظهار داشت: نمایشنامه‌خوانی رضوی در حوزه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان با موضوعات رضوی و دینی، فعالیتی نو و خلاق محسوب می‌شود که نتایج درخشانی را از لحاظ  نگارش و خوانش برای علاقه‌مندان به دنبال دارد.

حلیمی بیان کرد: نوع زبان و گفتار متن، اندازه و طول متن نمایشی، نوع ساختار نگارشی نمایش‌نامه، موسیقی کلمات، بلاغت و فصاحت متون نمایشی بر کیفیت نمایشنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد.

وی هم‌چنین با اشاره به 30 مقاله ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: براساس رأی هیئت داوران شامل علیرضا باوندیان، محمدحسین ناصربخت و شهرام زرگر، زکیه رشیدآبادی از نیشابور به مقام دوم کشوری رسید.

مسئول دبیرخانه دومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی رضوی اضافه کرد: هشت مقاله برتر در کتاب جشنواره نمایشنامه‌خوانی به چاپ می‌رسد و رتبه‌های اول تا چهارم جشنواره به نشست تخصصی دعوت می‌شوند.

حلیمی خاطر‌نشان کرد: افتتاحیه جشنواره با حضور مسئولان کانون و شرکت ‌کنندگان، 31 شهریور بر‌گزار می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول