اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 3 سال از وعده‌های بی‌ثمر

اعضای تعاونی‌های مسکن مهر زرند خواستار رسیدگی به وضعیت منازل خود شدند

خبرگزاری فارس: عدم پایبندی به تعهدات تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان زرند از جمله مشکلاتی است که متقاضیان مسکن مهر در این شهرستان را مجبور به اعتراض کرد و خواستار رسیدگی به موضوع و تسریع در تکمیل منازل مسکونی شدند.

اعضای تعاونی‌های مسکن مهر زرند خواستار رسیدگی به وضعیت منازل خود شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، در شهرستان زرند 998 واحد مسکن مهر در قالب پنج تعاونی در حال ساخت و ساز است که از این تعداد 650 واحد به تعاونی زراوند نوین شرق واگذار شده است.

اعضای یکی از تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان زرند در اعتراض به عملی‌نشدن وعده‌ها در زمینه تعیین تکلیف واگذاری واحدهای مسکن مهر خود، در سالن سیف این شهرستان تجمع کردند.

نشست اعتراض‌آمیز اعضای مسکن مهر شرکت تعاونی زراوند نوین شرق (مشاغل آزاد) با حضور جمع کثیری از اعضا، معاون فرماندار زرند و سرپرست بخشداری زرند، رئیس اداره راه و شهرسازی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیر بانک ملی مرکزی برگزار شد.

حامد عرب‌زاده از اعضای مسکن مهر و نماینده اعضا گفت: در پی وعده‌های مداوم اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل تعاونی مذکور و اعتراض شدید اعضا در فرمانداری زرند این جلسه برگزار شد.

در این جلسه تقریبا تمام شرکت‌کنندگان از وعده‌های پیاپی تحویل منازل با وجود گذشت بیش از سه سال گلایه‌مند بودند. اعضای تعاونی‌های مسکن مهر از مسئولان اجرایی درخواست رسیدگی به موضوع و تسریع در تکمیل منازل مسکونی را داشتند.

* واحدهای مسکن مهر شامل جرائم دیرکرد شده است

جواد سعیدی مدیر بانک ملی مرکزی زرند اظهار داشت: طرح مسکن مهر با توجه به اینکه دوران مشارکت آن 24 ماه بوده اما در حال حاضر به علت عدم تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی شامل جرائم دیرکرد شده که این موضوع نیز در بازپرداخت اقساط تأثیرگذار و این ضرر متوجه متقاضیان است.

وی گفت: بانک وجه 100 واحد مسکونی را 100 درصد پرداخت کرده است و وجه 400 واحد مسکونی دیگر را 60 درصد را پرداخت کرده است و مدیران پروژه باید حداقل این 100 واحد را به موقع تکمیل کنند و تحویل دهند تا سایر اعضا با دلگرمی بیشتر مشارکت کنند.

* برخی اعضا عطای خانه‌دار شدن را به لقایش بخشیدند

میثم عربپور یکی از اعضای تعاونی گفت: با گذشت چند سال از تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر می‌توان گفت که ساخت مسکن مهر در این شهرستان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است و وقفه‌های طولانی مدت در ساخت و ساز این واحدهای مسکونی موجب بی‌اعتمادی اعضا شده است به گونه‌ای که برخی از اعضا پول خود را پس گرفتند و از تعاونی انصراف دادند و عطای خانه‌دار شدن را به لقایش بخشیدند. یکی دیگر از اعضا با ابراز گلایه عنوان کرد: با توجه به طرح دولت نسبت به واگذاری مسکن ارزان قیمت به افراد کم درآمد و فاقد مسکن، با فروش زیورآلات همسرم و اندک پس‌اندازی که داشتم به امید خانه‌دار شدن در تعاونی مسکن مهر عضو شدم که با گذشت حدود سه سال همچنان در خانه اجاره‌ای سکونت دارم و تاکنون در چندین مرحله تعاونی از ما درخواست پول کرده است و با گرفتن وام از صندوق‌های اعتباری و بانک‌ها وجه مورد نظر آنها را پرداخت کرده‌ام اما هنوز صاحب مسکن نشده‌ام.

متقاضی دیگری نیز با اشاره به افزایش قیمتی که در مصالح ساختمانی هر سال به وجود می‌آید، بیان داشت: اگر مسئولان همت می‌کردند و ساخت واحدهای مسکونی را به تأخیر نمی‌انداختند، اکنون قیمت تمام شده این واحدها به مراتب کمتر بود.

وی گفت: هر چه در ساخت این منازل تأخیر شود، به طور قطع مصالح گران‌تر خواهد شد.

زینب منصوری یکی دیگر از اعضا اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان مسکن مهر از قشر کم‌درآمد هستند، مسئولان باید اقدام مؤثری انجام دهند تا آنها از سرگردانی نجات یابند و تعاونی‌ها با تسهیلاتی که می‌گیرند بتوانند واحدها را تکمیل و برای تأمین بودجه دست به سوی اعضا دراز نکنند.

مرضیه عسکری یکی دیگر از اعضا عنوان کرد: افزایش هزینه ساخت مسکن با توجه به رشد نرخ تورم، دستمزدها و بالارفتن بهای مصالح ساختمانی در سال به‌ گونه‌ای است که ما هنوز نمی‌دانیم کی، کجا و با چه هزینه‌ای خواهیم توانست صاحب یک واحد مسکونی شویم.

عدم پایبندی به تعهدات این تعاونی‌ها در شهرستان کوهبنان از جمله مشکلاتی است که متقاضیان مسکن مهر در این شهرستان را مجبور به واکنش و اعتراض حتی به صورت تجمع یک ساعته در مقابل فرمانداری زرند کرده ‌است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر زرند مدعی شد، هیچ یک از متقاضیان مسکن مهر زرند در انتخابات هیئت‌مدیره مسکن مهر شرکت نداشته‌اند و تمام افرادی که پشت میزهای تعاونی مسکن مهر زرند نشسته‌اند، گزینشی هستند.   

* تحویل 91 واحد مسکونی مهر تا دی ماه

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، 91 واحد مسکونی تا اول دی ماه آماده و تحویل متقاضیان شود و 189 واحد مسکونی دیگر نیز پس از آنکه اعضا تا 15 روز آینده آورده خود را تکمیل کنند تا پایان دی ماه منازل مسکونی آنها تکمیل و تحویل شود.

حجت غلامی مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر زراوند شرق زرند گفت: این تعاونی تعهد ساخت  650 واحد مسکونی را داشته که از این تعداد پس از پالایش به 500 واحد مسکونی کاهش یافته است.

وی عدم پرداخت به موقع آورده متقاضیان را از عمده مشکلات تأخیر در ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: تا اول دی ماه 100 واحد مسکونی تحویل متقاضیان می‌شود و 189 واحد مسکن مهر دیگر در صورت تکمیل آورده تا دو هفته آینده تا پایان بهمن ماه و مابقی واحدهای مسکن مهر تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول