اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

سهم آورده اولیه در مسکن مهر مشکل مددجویان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی گفت: تاکید بر سهم آورده اولیه در طرح ملی مسکن مهر مشکلاتی را برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کرده است.

سهم آورده اولیه در مسکن مهر مشکل مددجویان است

علی‌اصغر حاجی‌نقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خراسان‌رضوی است.

وی تصریح کرد: در طرح مسکن مهر به‌ دلیل تاکید بر سهم آورده اولیه تاکنون نتوانسته مشکلات مددجویان را حل کند و این در حالی است که بخش اعظم مددجویان برای هزینه‌های جاری روزمره خود مشکل دارند و نمی‌توانند پس‌اندازی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 350 هزار نفر زیر پوشش این کمیته در استان خراسان‌رضوی هستند، خاطرنشان کرد: این تعداد در 150 هزار خانواده تقسیم شده‌اند.

حاجی‌نقی ادامه داد: از این تعداد 70 هزار خانواده که حدود نیمی از جمعیت زیر پوشش این کمیته را شامل می‌شود از مشکل تامین مسکن مناسب رنج می‌برند.

وی افزود: بی‌شک این مشکل برای خانواده و افرادی که در شهرهای بزرگ نظیر مشهد هستند بسیار بیشتر است.

حاجی‌نقی به هزینه اجاره‌بها در مشهد اشاره کرد و بیان داشت: نرخ اجاره منازل نیز دو برابر شده و در مقابل میزان حقوق و درآمد افراد تغییر زیادی نکرده است بنابراین خانواده‌ها نمی‌توانند خواسته‌های تعاونی‌ها را برای آورده اولیه طرح مسکن مهر اجابت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پزشک خانواده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در استان خراسان‌رضوی نیازمند اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان است اما اعتبار در نظر گرفته شده برای آن کم‌تر از 15 میلیارد تومان است.

حاجی‌نقی اجرای موفق این طرح را منوط به بالا بردن اعتبار دانست و تصریح کرد: با توجه به حجم وسیعی از مخاطب اجرای آن ضعیف بوده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول