اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع خواستار شد

ایجاد 3 هزار شغل تا پایان امسال در زندان اصفهان

خبرگزاری فارس:رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور خواستار ایجاد 3 هزار شغل هدف‌گذاری شده تا پایان سال جاری در زندان اصفهان شد.

ایجاد 3 هزار شغل تا پایان امسال در زندان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رحیم مطهرنژاد در نشستی با مدیران و مسئولان اداره کل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه سوم خردادماه با حکم رئیس قوه قضائیه هیئت مدیره جدید بنیاد تعاون منصوب شد، اظهار کرد: این تیم بنیاد تعاون، کار را بسیار قوی آغاز کرده و در این راستا تاکنون از 15 استان بازدید صورت گرفته است.

وی افزود: سیاست‌های جدید بنیاد تعاون، اجرایی کردن امور به دست خود مدیران زندان‌های استان‌ها است که باید بر اساس خرد جمعی انجام گیرد.

رئیس بنیاد تعاون با اشاره به حرفه‌آموزی و صنایع کشور تصریح کرد: اشتغال و نهایت آزادی مددجویان باید با سیاست‌های جدید که در اثر تلاش گروهی و فعالیت‌ها منجر به هم‌افزایی است، ایجاد شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد، چنانچه استان اصفهان در بیشتر موارد پیشرو بوده، اما هنوز بسیاری از ظرفیت‌ها دست نخورده مانده است.

مطهرنژاد، فضای کار، مددجوی ارزان قیمت و انرژی را سه مزیت مددجویان دانست و گفت: کار مددجویان باید ارزش افزوده، دارای درآمد و خلق فرصت و ثروت باشند.

وی تاکید کرد: توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال به نسبت مددجویان کم است و این در حالی است که تعداد 2 هزار و 500 گواهینامه به صورت کلی صادر شده که یک هزار و 300 مورد از آن مربوط به این مرکز است که باید حرفه‌آموزی افزایش یابد.

*در زندان‌ها تولید هدفمند انجام نمی‌شود

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور با اشاره به اینکه در زندان‌ها تولید هدفمند انجام نمی‌شود، افزود: باید برای مددجو تصمیم گرفته شود که چیزی باید تولید شود.

مطهرنژاد گفت: برخی استان‌ها تصدی پیدا کردند و خود عهده‌دار اموراتشان شدند.

وی اضافه کرد: اصفهان از تجربیات سایر استان‌ها در این خصوص استفاده کند و در حرفه‌آموزی و اشتغال دنبال الگوها بگردد، چرا که در برخی استان‌ها صنایع دستی آنها به مرحله سری‌کاری هم رسیده است.

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور همچنین با بیان اینکه هیچ ارگانی ظرفیت داشتن این مددجویان را ندارد، گفت: باید اشتغال نشسته را به تولید هدفمند تبدیل کرد.

وی ادامه داد: مددجویان باید علاوه بر اندوخته مالی برای خانواده خود و نیز برای آزادی از زندان نیز ذخیره مالی داشته باشند.

مطهرنژاد گفت: در رصدی که از مراقبت بعد از خروج زندانیان داشتیم، مشخص شد که از 25 هزار مورد 2.7 درصد بازگشت داشته‌اند و 30 درصد کاهش در بازگشت نسبت به دوره‌های قبل رخ داده و 97 درصد اقساط خود را پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 40 هزار شغل مولد و غیرمولد ظرفیت ایجاد شد، اما هنوز چهار برابر این میزان ظرفیت داریم، گفت: با اشتغال توسط مددجویان زندان می‌توان برندسازی کرد، چنان که خدمات پس از فروش را افزایش داد.

*برندهای لباس‌های ورزشی ترکیه در زندان‌ها تولید می‌شود

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور افزود: برندهای لباس‌های ورزشی ترکیه در زندان‌ها تولید می‌شود که می‌تواند نمونه موفقی باشد.

وی ادامه داد: باید در عین حال که از ظرفیت‌ها خوب استفاده می‌شود، دستمزدها را نیز سر موقع پرداخت کرد، چرا که خانواده مددجویان در معرض آسیب اجتماعی هستند.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه باید به زندانیان تکریم و با آنها خوش برخورد بود، اظهار کرد: بسیاری از این زندانیان ارتباط خوبی با خدا دارند، پس باید امید را در زندگی آنها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: مددجو باید به یک انسان کارآفرین و متعهد تبدیل شود و در صورت رهایی بازگشت نداشته باشد و پس از آزادی اشتغال‌زایی هم انجام دهد.

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور به چهار خصوصیت مدیران اشاره کرد و گفت: سعی کنید بی تفاوت نبوده و جزو مدیرانی باشید که برای مشکلات راه حل پیدا می‌کنند.

*گردش مالی زندان اصفهان در سال گذشته 2 میلیارد تومان بود

وی به گردش مالی زندان اصفهان اشاره کرد و افزود: سال گذشته این گردش مالی 2 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که ظرفیت مالی استان اصفهان اکنون 20 میلیارد تومان است.

مطهرنژاد با بیان اینکه مدیران بنیاد با اداره کل زندان‌ها باید خلق فرصت کنند، گفت: مرکز ترک سیگار اصفهان ابتکار خوبی بود که تاکنون نداشتیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این افراد به دلایل مهریه، مسائل مالی و فقر در زندان افتاده‌اند، تصریح کرد: در صحبتی که با دستگاه قضایی استان داشتیم، تاکید کردیم که قضات رای باز و کار کردن بدهند تا مددجو مجبور به کار شود، زیرا این طرح موفق و در کاهش هزینه‌ها موثر بوده است.

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور وظیفه سازمان زندان‌ها را کانون اصلاح، تربیت، کارورزی و اشتغال عنوان کرد و افزود: نیاز امروز بنیاد تعاونی داشتن مدیران توسعه‌گرا است.

وی همچنین از حضور خود در 21 مهر ماه جاری در اصفهان خبر داد و گفت: ساختمان جدید با 500 مورد اشتغال را در این روز افتتاح می‌کنیم.

مطهرنژاد، مقدمه سفارش گرفتن از بازار بیرونی را بازاریابی دانست و گفت: تنها 10 درصد از جمعیت زیر پوشش اشتغال مولد و غیرمولد هستند که باید رقم 30 درصد شود.

وی با تاکید به اینکه برای توسعه کار حمایت می‌کنیم، گفت: طرح خانه پیش ملاقات، کافی‌شاپ، مغازه سوپری، میوه فروشی و فروشگاه‌های فروش کالاهای مددجویان از مهم‌ترین اقدامات در آینده این سازمان باشد.

رئیس بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع کشور گفت: تا یک ماه دیگر کارگاه جدید افتتاح و تا پایان سال باید 3 هزار شغل فعال و هدف‌گذاری شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول