اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر:

300 کشاورز شوشتری آموزش استفاده صحیح از کود شیمیایی دیدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر گفت: به منظور استفاده صحیح از کود‌های شیمیایی و آفت‌کش‌ها و سموم 300 کشاورز شهرستان شوشتر آموزش دیدند.

300 کشاورز شوشتری آموزش استفاده صحیح از کود شیمیایی دیدند

نادر پوررکنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: به منظور افزایش آگاهی کشاورزان برای ترویج و توسعه کودهای غیرشیمیایی و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و روش‌های جایگزین 300 کشاورز شهرستان شوشتر آموزش‌های موردنیاز در این باره را فرا‌گرفتند.

وی با اشاره به آموزه های ارائه ‌شده به کشاورزان در این کلاس‌ها خاطر‌نشان کرد: در این کلاس‌ها کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و روش‌های جایگزین، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم، آموزش مدیریت تلفیقی آفات، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز ذرت، مبارزه با آفات و علف‌های هرز نخیلات، اصول اساسی بهداشت باغات، کالیبراسیون، سم‌پاش‌ها، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز سبزی و صیفی‌جات به کشاورزان آموزش داده شده است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی چنین کلاس‌هایی در افزایش تولید محصولات سالم و ارگانیک تأثیر بسیار زیادی دارد و این کلاس‌ها نقش توجیهی برای کشاورزان را بازی می‌کند.

وی افزود: در راستای بهینه‌سازی کشت ارگانیک در سطح شهرستان شوشتر رهاسازی زنبور براکن در سطح اراضی کشاورزی شوشتر انجام شده است.

پوررکنی درباره مزایای استفاده از این روش خاطر‌نشان کرد: این زنبور علیه کرم کارادرینا در مزارع ذرت استفاده می‌شود و با انجام این کار دیگر نیازی به استفاده از سموم شیمیایی نیست.

وی تأکید کرد: در سال ‌جاری 7 هزار و 375 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر به کشت لوبیا چشم‌بلبلی اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: از این میزان اراضی 5 هزار و 80 هکتار به صورت جوی و پشته و 2 هزار و 295 هکتار به صورت سنتی کشت شده است.

وی خاطر ‌نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی 11 هزار و 58 تن لوبیای خشک تولید و روانه بازار شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول