اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت محقق می‌شود

افتتاح 43 پروژه راه و شهرسازی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح 43 پروژه عمرانی راه و شهرسازی در هفته دولت در سطح استان خبر داد.

افتتاح 43 پروژه راه و شهرسازی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مالکی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد پنج پروژه در قالب پروژه‌های مهر ماندگار است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال 6 هزار و 327 واحد مسکن مهر نیز در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در مجموع اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی استان در هفته دولت 278 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی در محور بیرجند- سربیشه و بیرجند- قاینات، تقاطع غیر همسطح کمربندی مهرشهر بیرجند، احداث 70 کیلومتر بزرگراه و احداث قطعه اول محور سربیشه درح و میل 78 را از اهم پروژه‌های هفته دولت امسال در حوزه راه‌های اصلی استان عنوان کرد.

مالکی تصریح کرد: همچنین اجرای زیرگذر مقابل پادگان 04 بیرجند، افتتاح دو جایگاه خدماتی و رفاهی مسافر، احداث سوله امداد و نجات فردوگاه بیرجند، کنارگذر پل محور بیرجند به نهبندان و دو باب ساختمان راهدارخانه، اجرای تابلوی الکترونیکی پیام متغیر ایمنی راه در ابتدای بزرگراه نهبندان شوسف، ایمن‌سازی تقاطع همسطح سه‌راهی رقه و اجرای زیرگذر مرکز آموزش محمد رسول‌الله واقع در محور بیرجند سربیشه نیز از دیگر پروژه‌های هفته دولت در حوزه راهداری استان است.

وی از افتتاح 132 کیلومتر راه روستایی در قالب 18 پروژه نیز در هفته دولت خبر داد و افزود: برای احداث این تعداد راه روستایی، 7 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: با بهره‌برداری از این تعداد راه روستایی یک‌هزار و 816 خانوار از جاده آسفالت برخوردار می‌شوند.

مالکی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی لرزه‌خیزی زیادی دارد، گفت: تمامی بافت‌های فرسوده استان 490 هکتار بوده که از این تعداد 164 هکتار مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی تعداد پروژه‌های مهر ماندگار استان را نیز 40 پروژه برشمرد و ادامه داد: از این تعداد 16 پروژه مختص راه و شهرسازی استان است.

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: برای این تعداد پروژه 169 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول