اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

15 تا 20 هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی بخش صنعت و معدن در استان برای 15 تا 20 هزار نفر از جمعیت کردستان فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

15 تا 20 هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، سیروس شاه‌غیبی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن کردستان گفت: پس از سفر دوم هیئت دولت به کردستان سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در استان انجام گرفت که این امر با سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان به استان شتاب بسیار چشمگیری یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در حال حاضر 4 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده علاوه بر ایجاد اشتغال برای 15 تا 20 هزار کردستانی شاهد تحول بزرگ صنعتی و اقتصادی در استان خواهیم بود، تصریح کرد: این میزان اشتغال به غیر از فرصت‌های شغلی خواهد بود که توسط دو کارخانه خودروسازی در سنندج و بیجار ایجاد خواهد شد.

شاه‌غیبی گفت: از جمله طرح‌های بزرگ در دست اجرا در استان 16 طرح بزرگ با 200 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 3 هزار و 200 نفر در سه بخش تکمیل، توسعه و ایجادی از سوی بنیاد برکت است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، تمامی طرح‌های تکمیل و توسعه به نتیجه رسیده است و در بخش ایجادی نیز بخش عمده کارها اجرایی شده است.

وی کارخانه تولید لاستیک کردستان را از دیگر طرح‌های در دست اجرا برشمرد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 400 میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد است و در ردیف طرح‌های مهر ماندگار قرار دارد که تا مهرماه سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

شاه‌غیبی با بیان اینکه توسعه صنعتی در کردستان در تمامی شهرستان‌ها در حال ایجاد است خاطرنشان کرد: معدن طلای داشکسن قروه، واحد تولید سیمان و صنایع بتنی در مریوان، واحد تهیه و توزیع لوازم خانگی در بانه و واحد تولید صنایع فولادی در سریش‌آباد از جمله طرح‌های بزرگ در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو 9 استان برخوردار از مصوبات ستاد تسهیل شرق و غرب ویژه استان‌های مرزی کشور است، اضافه کرد: بر اساس این مصوبه به هر میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این استان‌ها به صورت بدون محدودیت نرخ بهره، 50 درصد از طریق دولت تامین و ضمن بیمه کامل از سوی دولت، سرمایه‌گذاران از معافیت 10 ساله مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین از تقسیط بدهی و امهال واحدهای صنعتی که بدهی معوقه دارند در سال‌جاری خبر داد و گفت: بر اساس ماده 29 قانون بودجه سال 91 واحدهایی که بدهی معوقه داشته و شرایط برای ادامه فعالیت تولیدی آنها با تایید مراجع ذیربط امکان داشته باشد، بانک‌های عامل بدهی آنان را در فرصتی پنج ساله تقسیط می‌کنند تا با به‌روز کردن بدهی خود بتوانند از تسهیلات جدید نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول