اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

91 هزار شغل در قم ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است که تا پایان سال جاری بیش از 91 هزار شغل در قم ایجاد شود.

91 هزار شغل در قم ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی متقیان ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نخستین کلینیک تخصصی اشتغال کشور در قم اظهار کرد: یکی از مشکلات اشتغال در قم نداشتن تخصص نیروهای آماده به کار برای برخی مشاغل است.

وی افزود: قم شهری زائرپذیر است و استانی خدمات‌محور محسوب می‌شود بنابراین گسترش مشاغل خدماتی در قم اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم با بیان اینکه بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی قم به ترتیب 55، 40 و پنج درصد فعالیت داشته‌اند گفت: توسعه قم از طریق توسعه امور خدماتی محقق خواهد شد و نیازمند ارائه راهکارهای عملی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: تثبیت و افزایش بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز باید در کنار توسعه امور خدماتی مورد توجه قرار گیرند.

متقیان با اشاره به استقرار صنایع در استان قم بیان کرد: سرمایه مورد نیاز برای ایجاد صنایع کوچک 7 تا 10 میلیون تومان است که این رقم برای ایجاد صنایع بزرگ‌تر به 300 تا 400 میلیون تومان نیز می‌رسد در حالی که شغل خدماتی با هزینه‌ای به مراتب کمتر ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم خاطر نشان کرد: مشاغل خدماتی رشته‌های گوناگونی دارند که به وسیله عواملی مانند اعطای مجوز و سایر تسهیلات می‌توان نسبت به گسترش آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه نیاز به تدوین قوانین جدید در این خصوص نداریم گفت: اجرای صحیح قوانین فعلی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

متقیان افزود: بیش از 300 میلیون نفر شیعه در سراسر جهان زندگی می‌کنند که این مسئله ظرفیت‌های ویژه‌ای را برای قم ایجاد کرده است به طوری که سرمایه‌گذاری بر روی پنج درصد این افراد منافع زیادی برای قم به ارمغان خواهد آورد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم ادامه داد: برای رساندن قم به شأن و جایگاه واقعی باید برنامه‌های جامع، صحیح و قابل اجرا داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است که تا پایان سال جاری بیش از 91 هزار شغل در قم ایجاد شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول