اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبر داد

ایجاد 42 هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بخش تعاون در استان بوشهر 42 هزار فرصت شغلی را برای کارجویان ایجاد کرده است.

ایجاد 42 هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در استان بوشهر

حسین حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: بخش تعاون استان بوشهر نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال در استان داشته و تعاونی‌های موجود بخش اعظمی از امور اشتغال استان را به دوش می‌کشند.

وی بیان داشت: هم‌اکنون 3 هزار و 471 تعاونی مختلف در استان بوشهر مشغول فعالیت هستند و حدود 780 هزار نفر از مردم استان بوشهر عضو این تعاونی‌ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: صددرصد صیادان استان بوشهر در قالب تعاونی‌های مختلف صیادی فعالیت دارند، ضمن اینکه 60 درصد مرغداری‌ها و 60 درصد پرورش‌دهندگان میگو در استان نیز در قالب تعاونی‌ها کار می‌کنند.

حیدری با اشاره به موفقیت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: کسب رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی سال‌های 90 و 91، کسب رتبه نخست در ثبت اطلاعات در سامانه جامع حساب‌های اقتصادی بخش تعاون، کسب رتبه چهارم در طرح تکریم ارباب رجوع در بین دستگاه‌های اجرایی استان در بخش تعاون و رتبه ششم کشوری در عملکرد نظام پیشنهادات بخشی از موفقیت‌های این اداره کل بوده است.

وی بیان کرد: تعاونی‌ها، اجتماعی از انسان‌ها برای تامین نیازها و اهداف مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند که به فعالیت رساندن استعدادهای خدادادی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تدوین سند اشتغال استان گفت: تمامی تشکل‌های خصوصی و تعاونی مرغداران در قالب تعاونی و تامین نیاز مرغداران استان ساماندهی شده است.

حیدری با اشاره به تشکیل 257 واحد تعاونی در زمینه حمل و نقل‌های درون شهری اظهار داشت: 720 تعاونی صنعتی و معدنی و 930 واحد تعاونی خدماتی در استان بوشهر تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سال گذشته، ادارات کل تعاون استان‌ها موظف شدند تا متقاضیان بیکار را که تاکنون اراضی ملی و دولتی به جز مسکن را از دولت دریافت نکردند شناسایی و با اولویت شرکت‌های تعاونی با شرکت‌های سهامی کشاورزی به تفکیک هر شهرستان به ستاد اجرایی استان بوشهر معرفی کنند.

وی ادامه داد: آمار کل ثبت‌نام‌کنندگان استان بوشهر در سایت وزارت تعاون 13 هزار و 908 نفر بوده که تاکنون متقاضیان با مراجعه به ادارات تعاون اقدام به تشکیل 145 واحد تعاونی کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان داشت: برای برخورداری تعاونی‌های مذکور از تسهیلات بانکی 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و دو هزار و 162 نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به صورت انفرادی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول