اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف اعتبار 800 میلیارد ریالی صورت می‌گیرد

ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی تا پایان سال

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کردستان از ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد مقدس با صرف اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال تا پایان سال‌جاری خبر داد.

ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی تا پایان سال

رئوف رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: کمیته امداد امام به منظور ایجاد شغل‌های پایدار و توام با تخصص فنی برای مددجویان زیر پوشش آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده  است.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی در همین راستا قبل از ایجاد هر فرصت شغلی آموزش‌های کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را برای مددجویان زیر پوشش اجرا می‌کند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: به همین منظور این نهاد مقدس تفاهمنامه‌هایی با برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها همچون اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی منعقد کرده است.

رحیمی از ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به بیش از 11 هزار مددجوی کردستانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارائه این آموزش‌ها در دو بخش مقدماتی و تکمیلی با صرف اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال انجام گرفته است.

به گفته وی، هدف‌گذاری امسال این نهاد مقدس ارائه آموزش‌های فنی‌‌و‌‌حرفه‌ای به 23 هزار مددجوی زیر پوشش است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین از ایجاد 12 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد مقدس تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: این تعداد شغل با صرف اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد می‌شود.

به گفته رحیمی، در سال گذشته نیز بیش از 9 هزار و 700 فرصت شغلی جدید توسط کمیته امداد امام در سطح استان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی با ایجاد این میزان فرصت شغلی و ثبت آن در سامانه اشتغال (رصد) در بین دستگاه‌های سطح استان موفق به کسب رتبه نخست شده است.

اجرای طرح درآمد بدون کار برای مددجویان کردستانی

رحیمی از اجرای طرح درآمد بدون کار برای مددجویانی که فاقد شرایط لازم برای ورود به جریان اشتغال هستند برای نخستین بار در این استان خبر داد.

وی در مورد جزئیات و نحوه اجرای این طرح افزود: با توجه به اینکه تعدادی از مددجویان زیر پوشش این نهاد شرایط اشتغال را ندارند به منظور توانمندسازی و خودکفا کردن آنها این طرح در شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود.

به گفته وی، به منظور اجرای این طرح در مرحله نخست 150 خانواده مددجوی واجد شرایط شناسایی و توسط کمیته امداد امام خمینی اعتباری بالغ بر 11 میلیون تومان برای هر خانواده در شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار کل اجرای این طرح 650 میلیون تومان است که امیدواریم زمینه توانمندسازی و خودکفایی این تعداد مددجو را فراهم آورد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول