اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار مازندران خبر داد

ایجاد 20 هزار شغل در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از ایجاد 20 هزار شغل در مدت شش ماهه نخست سال جاری در مازندران خبر داد.

ایجاد 20 هزار شغل در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان پیش از ظهر امروز به میزبانی شرکت فولاد ایرانیان در میاندرود برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران میزان اشتغال ایجاد شده از ابتدای سال تاکنون را 20 هزار و 157 فرصت شغلی دانست و افزود: این میزان از ابتدای شهریور تاکنون رشد 21درصدی داشته است.

علی بابایی با اشاره به تعهد 98هزار شغلی این کارگروه در سال جاری افزود: این فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و مشاغل خانگی ایجاد می‌شود.

* بیشترین تعهدات اشتغالزایی مازندران مربوط به صنعت است

در این جلسه همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان اشتغالزایی مجموعه تحت مدیریت خود را 10درصد تعهدات این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

مرتضی هاشم‌پور تصریح کرد: از میزان 22 هزار فرصت تعهد داده شده این سازمان در سال جاری تاکنون 2 هزار و207 مورد اشتغالزایی انجام شده است که 10درصد را شامل می‌شود.

وی گفت: بیشترین تعهدات اشتغالزایی در استان مربوط به صنعت، معدن و تجارت است و این به دلیل تکلیفی است که برای این سازمان تدوین شده است.

این مسئول با اشاره به ثبت اشتغالزایی انجام شده دراین سازمان بلافاصله پس از دریافت مجوز توسط  سرمایه‌گذاران افزود: میزان اشتغالزایی این طرح‌ها در سامانه رصد ثبت می‌شود و این آمارها قابلیت پیگیری دارند.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل 5هزار پروژه نیمه‌تمام استان با 10 تا 90 درصد پیشرفت تحقق آن را در بحث اشتغالزایی مهم دانست.

* آمار 8 درصدی از تحقق تعهدات اشتغالزایی در کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز با ارائه آمار 8 درصدی از تحقق تعهدات اشتغالزایی مجموعه خود تصریح کرد: تاکنون از مجموع 18هزار نفر اشتغالزایی محوله به این سازمان یک هزار و 500 مورد اشتغالزایی انجام شده است که بیشترین آن مربوط به 15روز گذشته است.

رضا عظیمی میزان اشتغال محقق شده این سازمان در جلسه گذشته کارگروه اشتغال استان را 515 نفر اعلام کرد و گفت: در آینده نیز روند اشتغالزایی 15روز گذشته ادامه خواهد داشت.

*12هزار طرح خوداشتغالی در مازندران ایجاد کردیم

در ادامه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران نیز با اعلام تحقق 12درصدی تعهدات کمیته امداد در اشتغالزایی تصریح کرد: در سال جاری میزان تعهدات این اداره کل در امر اشتغالزایی 10 هزار و 700 مورد بوده است که تاکنون یک‌هزار و 224 مورد اشتغالزایی محقق شده است.

ابراهیم باغبانی ادامه داد: در سال گذشته نیز از مجموع 80 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی استان 50 میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافت که توانستیم  12هزار طرح خود اشتغالی ایجاد کنیم.

وی مشاغل ایجاد شده را تاکنون از محل منابع امداد و منابع بانکی سال‌های گذشته اعلام و اضافه کرد: کمیته امداد با تشکیل گروه مشاوره شغلی، افراد متقاضی را پیش از اشتغالزایی با یک مشاور آشنا کرده تا معایب احتمالی حذف شود.

باغبانی همچنین از اختصاص 600 میلیون تومان برای نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی خبر داد و افزود: کسانی که تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کرده و آن را در جای دیگری هزینه کنند را برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی به صورت یکجا به بانک‌های عامل معرفی می‌کنیم.

* مدیران از آمارهای اشتغال خود دفاع کنند

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به وجود برخی انتقادها از آمارهای اشتغالزایی در استان، آمارهای ارائه شده را مستند اعلام کرده و از مدیران خواست از آمارهای خود دفاع کنند.

ولی‌الله فرزانه با بیان اینکه مدیران باید از آمارهای خود دفاع کنند تا در جامعه تشکیک بوجود نیاید، ادامه داد: بارها از جانب نمایندگان مجلس و ائمه جمعه پرسیده شده است که این موارد اشتغالزایی در کجاها ایجاد شده است.

معاون استاندار مازندران آمارهای سامانه رصد را تکرارناپذیر دانست و اضافه کرد: در این سامانه شهرستان‌ها و افراد مشخص‌اند و نمایندگان استان می‌توانند به این سامانه مراجعه و موارد مطروحه را پیگیری کنند.

فرزانه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در قبال میزان اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های خود اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم داشته باشند و با اطلاع‌رسانی چهره به چهره از طریق ائمه جمعه استان برای مقوله اشتغال ایجاد شده اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول