اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

گرمی توان تبدیل شدن به قطب میوه کشور را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: شهرستان گرمی استعداد و توان تبدیل شدن به قطب تولید میوه کشور را دارد.

گرمی توان تبدیل شدن به قطب میوه کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات باغداران شهرستان گرمی اظهار داشت: توانمندی این شهرستان در تبدیل آن به قطب مهم تولید میوه نباید مغفول بماند که در این راستا حمایت باغداران را خواستاریم.

وی با بیان اینکه زمینه برای گسترش باغات در این شهرستان فراهم است، افزود: تقاضاهای متعددی برای اجرای طرح‌های باغداری در این شهرستان دریافت شده که با استمرار این تقاضاها بیش از یک‌هزار هکتار از باغات گرمی وارد طرح باغداری می‌شود.

صحرایی بیان داشت: سالانه شاهد برداشت هزاران تن میوه از این باغات هستیم که با استمرار اجرای موفق طرح‌های باغداری این توفیقات حاصل شده است.

این مسئول در ادامه از ایجاد 300 هکتار باغ مثمره در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این باغات با نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان باغداری و کشاورزی اجرایی شده که انتظار داریم اجرای مستمر آن بتواند استعدادها و قابلیت‌های باغداری در گرمی را افزون کند.

فرماندار گرمی با اشاره به منابع آبی عظیم رودخانه‌های بالهارود بخش موران و دره‌رود بخش انگوت اظهار امیدواری کرد با اجرا و توسعه باغات میوه در این شهرستان، گرمی به یکی از قطب‌های تولید میوه در استان تبدیل شود.

صحرایی حمایت مسئولان دولتی از ایجاد باغات مثمره در شهرستان‌های مستعد را یادآور شد و افزود: تسهیلات ارزان قیمت در راستای اجرای آبیاری‌های زیر فشار به کشاورزان و باغداران اعطا می‌شود که این کار فرصتی بسیار مناسب در راستای گسترش طرح‌های باغداری گرمی است.

وی ابراز داشت: اجرای طرح‌های باغداری علاوه بر استفاده بهتر از منابع آبی و خاکی گرمی در افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغالزایی نیز بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با هفته دولت و طی مراسمی با حضور مسئولان گرمی چند پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهرستان گرمی به بهره‌برداری رسید.

باغات مثمره روستای چلک با 180 میلیون ریال اعتبار، ساختمان دهیاری روستای بنه با 200 میلیون ریال اعتبار و طرح ساماندهی 25 گلزار شهید با 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده از جمله این پروژه‌ها است.

فرماندار گرمی در جریان افتتاح این پروژه‌ها، شتاب رو به توسعه شهرستان گرمی را رضایت‌بخش دانست و گفت: مدیریت صحیح منابع مالی و انسانی، تحقق برنامه‌های عمرانی را میسر می‌کند.

عزیز صحرایی با اشاره به در حال اجرا یا تکمیل بودن ده‌ها پروژه و طرح عمرانی و تولیدی در گرمی، اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از آنها تا پایان سال‌جاری گام دیگری در توسعه و عمران شهرستان گرمی برداشته شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول