اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد ملی نخبگان

دوره مخترع‌پروری در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان استان کرمان گفت: این بنیاد دوره مخترع‌پروری را سال جاری در کرمان برگزار می‌کند.

دوره مخترع‌پروری در کرمان برگزار می‌شود

حسین ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان کرمان دوره مخترع‌پروری را در سال جاری برگزار می‌کند، اظهار داشت: همزمان با این دوره پایگاه اطلاعاتی از ایده‌های استان کرمان به همراه اطلاعات شخصی ایده‌پرداز ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: داوری ایده‌های دوره نخبه‌پروری توسط یک تیم برگزیده از مخترعان و استادان دانشگاه‌های استان کرمان انجام می‌شود و حدود 20 نفر از افراد دارای ایده‌های علمی و کاربردی قابل توجه انتخاب می‌شوند.

ایرانمنش از برگزاری کارگاه و کلاس به صورت دوره یک هفته‌ای برای آموزش تبدیل ایده به اختراع خبر داد و افزود: همچنین کمک‌های فکری استادان دوره و پشتیبانی بنیاد نخبگان طی شش ماه بعد از برگزاری دوره برای ساخت و ارائه اختراعات جدید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره نخبگان مخترع نیز در کرمان برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این طرح ابتدا از بین دانش‌آموزان بااستعداد در زمینه‌های فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی تعدادی انتخاب می‌شوند.

ایرانمنش تصریح کرد: پس از انتخاب دانش‌آموزان برتر در یک دوره یک هفته‌ای اصول تبدیل ایده به اختراع، ساخت نمونه اختراع، کارگاه الکترونیک، فیزیک و آزمایشگاه شیمی و زیست‌شناسی برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: این برنامه برای افزایش توانایی عملی نخبگان برای بالفعل کردن ایده‌های نو آنهاست که منجر به کار و تولید می‌شود.

مسئول امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان استان کرمان بازدید از صنایع را از دیگر برنامه‌های این بنیاد طی سال جاری ذکر نمود و بیان کرد: این برنامه در دو بخش اجرا می‌‌شود که قسمت نخست آن شامل معرفی صنایع و بازدید از آن و بخش دوم نیز مربوط به بررسی مشکلات صنعت مربوطه توسط مسئولان کارخانه و نخبگان است.

ایرانمنش افزود: این بازدیدها برای کمک به تولید ملی و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود این فعالیت‌هاست و با استفاده از روش‌های پیشنهادی جدید می‌توان از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری کرد که این روش نیازمند داشتن ذهنی فعال است.

انتهای پیام/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول