اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 20 گروه

مسابقات استانی نوآوری و ابتکارات کودکان کردستانی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مسابقات استانی نوآوری و ابتکارات اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری گروه تفکر خلاق در سنندج برگزار شد.

مسابقات استانی نوآوری و ابتکارات کودکان کردستانی برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این مسابقات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد و افراد شرکت‌کننده در بخش‌های تفکر خلاق، ربایتک، مکعب روبیک و اریگامی با هم به رقابت پرداختند.

مدیر کانون کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: این مسابقه با هدف ایجاد محیطی علمی و رقابتی، ارتقای علم روباتیک و ایجاد انگیزه در میان پیش دبستانی‌ها و اعضای مراکز کانون، تشویق و حمایت از دستاوردهای شرکت‌کنندگان در زمینه‌های رباتیک، ایجاد شور و نشاط و تحرک علمی برای جهش‌های علمی، پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و دور شدن از آسیب‌های اجتماعی و آمادگی برای شرکت در مسابقات کشوری و بین‌المللی برگزار شده است.

سهیلا شیخی افزود: بی‌گمان خلاقیت نهفته در نهاد کودک فرصتی برای شکوفایی و نمود می‌خواهد تا زمینه‌ساز آینده‌ای روشن و پربار برای کودکان امروز و مردان و زنان سرنوشت‌ساز فردا باشد.

به گفته شیخی، گروه تفکر خلاق و رباتیک با هدف انگیزه یافتن استعدادهای خلاق و پرورش انگیزه‌های نوآورانه، فعالیت‌های گروهی، مهارت‌های خوب دیدن و دقت کردن، پرورش قوه تخیل و تجسم، همچنین هماهنگی فکر و عضلات در کودکان است.

شیخی گفت: آموزش‌های بنیادین و عملی، آموزش دوره‌های روباتیک، آموزش دوره‌های خلاقیت، دوره اریگامی مکعب روبیک، دوره آموزش شیمی از سرفصل‌های کاری گروه تفکر خلاق است که منطبق با اهداف کانون در تمامی مراکز برگزار می‌شود.

وی در ادامه آموزش غیرمستقیم الکترونیک و کامپیوتر، رشد خلاقیت، کشف استعدادها، تشویق کارگروهی، گسترش علم‌پروری و پژوهش، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، برپایی بازارچه خلاقیت و تورهای خلاقیت و معرفی کودکان و نوجوانان خلاق در وب سایت را از جمله فعالیت‌های گروه تفکر خلاق عنوان کرد.

در نخستین دوره مسابقات استانی نوآوری و ابتکارات اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بیش از 20 گروه دو یا چند نفره از شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و سروآباد با هم به رقابت پرداختند.

داوری در این دوره به صورت مجزا و طبق قوانین تنظیم‌شده انجام شد و در تمام لیگ‌ها سه تیم به عنوان تیم‌های اول تا سوم انتخاب و معرفی شدند.

به تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقات گواهی شرکت در مسابقه و به گروه‌های برتر لوح و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول