اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدون جذب اعتبار نمی‌توان کاری از پیش برد

انتقاد فرمانده سپاه اردبیل از تاخیر در توزیع اعتبارات

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از نحوه توزیع نابهنگام اعتبارات و جذب آن در دستگاه‌های اجرایی به شدت از دولت انتقاد کرد.

انتقاد فرمانده سپاه اردبیل از تاخیر در توزیع اعتبارات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده ظهر امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: دولت بودجه سال 91 را تیر ماه امسال ابلاغ کرده و این حرکت سبب شده است تا ما نتوانیم در فرصت چهار ماهه بسیاری از کارها و هدف‌گذاری‌های خودمان را در تمام زمینه‌ها به ویژه کارهای عمرانی و اجرایی، تجهیز پایگاه‌ها، حوزه‌ها و سالن‌های ورزشی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چگونه می‌توانیم بدون داشتن اعتبار کاروان راهیان نور به راه اندازیم و یا بخواهیم دانش‌آموزان را بدون اعتبار و پول به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه انجام ماموریت‌های مختلف نیاز به تامین اعتبار و پرداخت هزینه‌ دارد، یادآور شد: یک درصد از اعتبارات تملک دارایی قرار بود برای احداث پایگاه‌های مقاومت بسیج اختصاص یابد که تاکنون ریالی از این اعتبار دست ما نرسیده است.

بابازاده گفت:‌ برای اعزام 10 هزار زائر مناطق جنوب که باید یک هزار و 200 کیلومتر مسیر را طی کنند به اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم منابع در‌آمدی آنها را تامین کنیم در حالی که اگر اعتبار لازم تخصیص نیابد در این کار به مشکل برمی‌خوریم.

این مسئول به کسری اعتبار انجام ماموریت‌ها در سپاه اشاره کرد و بیان داشت:‌ بنده به عنوان یک فرمانده ارشد نیروی نظامی در این استان تکلیفم را نمی‌دانم که از کجا باید این کسری را تامین کنم تا حق ماموریت و هزینه‌های مربوط به آن را تامین کنم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: عزت نظامی من و غرور میهنی‌ام اجازه نمی‌دهد دستم را به سوی افرادی دراز کنم که آنها لیاقت کمک و یاری را نداشته و هرگز نمی‌خواهم یاریگر و کمک‌کار چنین مجموعه‌های ارزشی باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بابازاده خود را سرباز ولایت و انجام‌دهنده ماموریت محوله اعلام کرد و ادامه داد: بنده در جایگاه سربازی نظام سعی می‌کنم به همراه نیروهای تحت امر خود حافظ و نگهبان بیت‌المال باشیم و اجازه ندهیم ذره‌ای از حق و حقوق ملت نادیده گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در 34 سال گذشته توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری به همت و مجاهدت فرزندان این مرز و بوم خنثی شده و هر قدر این انقلاب پیش رفته نشاط و شادابی آن افزون‌تر شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح همگی تحت امر یک فرمانده هوشمند و با درایت هستند و اگر به عقبه خود نیز نگاه کنیم مجاهدانی چون شهید دوران‌ها، شیرودی‌ها، بابایی‌ها و باکری‌ها را می‌بینیم که در صیانت از خاک این کشور حماسه‌ها خلق کرده و به عنوان استثنایی‌ترین لشکر اسلام در دنیا شهرت یافته‌اند.

بابازاده ضرورت حل مشکلات اعتباری نیروهای مسلح به ویژه تامین زمین برای احداث پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت را یادآور شد و بیان کرد: به جای آنکه پاسگاه‌ها و پایگاه‌های ما در مکان‌های مناسب و در دسترس مردم باشد بانک‌ها و ساختمان دانشگاه آزاد ما در بهترین مکان‌ها و شیک‌ترین فضاها احداث شده‌اند که این خود جای گلایه دارد.

وی ادامه داد: چگونه است که ما برای تامین زمین با هدف احداث پایگاه و حوزه باید پول کلانی پرداخت کنیم در حالی که عده‌ای با قانون‌گریزی بخواهند عزت این ملت و نیروهای مسلحش را زیر سوال ببرند.

این مسئول بحث آشنائی متصدیان امور مالی و اداری را یادآور شد و گفت: رسته دارایی در نیروهای مسلح رسته قابل جابه‌جایی و محدودیت نیست بلکه این حوزه نیروهای متخصصی می‌خواهد که به سرعت هم نمی‌توان زمینه جابه‌جایی آنها را فراهم کرد.

بابازاده ناآشنایی فرماندهان نظامی و انتظامی را از مسایل مالی و مبانی تخصصی در این حوزه یادآور شد و افزود: ما هم‌اکنون در استان اردبیل یک‌هزار و 200 پایگاه بسیج داریم که هر کدام از آنها حساب خاص بانکی دارند که باید خودشان در کمال صداقت در هزینه‌کرد مسایل مالی دقت کنند.

وی در پایان سخنان خود نیروهای مسلح استان اردبیل را از نیروهای پاک‌دست و فاقد هرگونه غل و غش خواند و اضافه کرد: نیروهای مسلح ما امروز به زینت اعتماد و اطمینان مردم آراسته هستند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول