اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس:

اسکله روستای تنگ به زودی تأمین اعتبار می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس گفت: مطالعات اسکله روستای تنگ انجام شده و به زودی تأمین اعتبار می‌شود.

اسکله روستای تنگ به زودی تأمین اعتبار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، محمد یعقوب جدگال صبح امروز در دیدار با ریش‌سفیدان و معتمدین، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنارک و مسئولان محلی بخش زرآباد و بخش مرکزی از نزدیک به بررسی مشکلات مردم پرداخت و برای رفع آنها قول مساعد داد و اظهار داشت: روستاهای بخش زرآباد و بخش مرکزی شهرستان کنارک در محاصره شن‌های روان قرار دارند که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم این روستاها شده است.

وی افزود: خشکسالی‌های اخیر در منطقه باعث خشک شدن رودخانه‌های این بخش‌ها شده و بستر این رودخانه‌ها مناسب‌ترین محل برای تشکیل توفان شن است که با وزش باد ساحلی از دریا به وجود می‌آیند و تأثیرات سویی بر زندگی مردم روستاها می‌گذارند به ویژه منجر به بیماری‌های تنفسی برای کودکان و افراد سالمند شده و خساراتی را برای کشاورزان و صیادان به بار می‌آورند.

نماینده مردم چابهار، کنارک و بخش‌های مرکزی و قصرقند شهرستان نیکشهر در مجلس شورای اسلامی از مسئولان مربوطه خواست هرچه زودتر برای رفع مشکلات مردم این مناطق چاره‌اندیشی کنند.

جدگال با اشاره به حضورش در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: امید می‌رود با همکاری سایر مسئولان، مطالبات مردمی را در این کمیسیون تخصصی مهم مجلس پیگیری کنیم.

وی در دیدارهای مردمی خود در شهرستان کنارک با بیان اینکه شوراهای روستا به عنوان مشاور من در روستاها هستند، افزود: شوراهای روستا که ماهانه جلسه‌ایی برای بررسی مشکلات و درخواست‌های مردمی برگزار می‌شود یک نسخه از درخواست‌ها و مشکلات روستاها را به بنده ارائه می‌دهند تا بتوانم در جریان مشکلات تک تک روستاهای حوزه انتخابیه خود قرار گرفته و آنها را پیگیری کنم.

شورای روستای تنگ در این دیدار به مهم‌ترین مشکلات این روستا پرداخت و گفت: بازسازی اسکله تنگ، طرح هادی روستا که خیلی فرسوده است، با توجه به اینکه این روستا یک روستای بندری و تجاری است، عبور وسایط نقلیه سنگین و رفت و آمد زیاد آنها باعث فرسوده شدن جاده  شده لذا مردم خواستار احداث جاده کمربندی برای این روستا هستند، نداشتن بهداری و درمانگاه با توجه به جمعیت زیاد این روستا، کمبود و فرسوده بودن فضای آموزشی، مالچ پاشی بر تپه موجود در اطراف این روستا و عدم آنتن‌دهی تلفن همراه است.

نماینده مردم چابهار و کنارک در زمینه اسکله صیادی این روستا گفت: مطالعات اسکله این روستا انجام شده و به زودی تأمین اعتبار می‌شود.

مشکلات مردم روستای رحمی‌آباد هم توسط شورای این روستا شامل؛ کمبود فضای آموزشی مناسب و استاندارد، نداشتن آب لوله‌کشی مناسب شرب، مشکل شن‌های روان که باعث به وجود آمدن تپه‌های بزرگ در اطراف روستا می‌شود و عدم آنتن‌دهی مناسب تلفن همراهٰ عنوان شد.

عبدالرضا پیش آهنگ به نمایندگی از مردم روستای درانگو نیز به بیان مشکلات این روستا پرداخت که شامل نداشتن موج شکن برای اسکله صیادی، نداشتن دفتر دهیاری، نداشتن گیرنده تلویزیون و عدم آنتن‌دهی تلفن همراه، مالچ پاشی تپه‌های اطراف روستا بود.

وی ضمن تشکر از نماینده مردم در زمینه پیگیری احداث جاده این روستا گفت: جاده شنی ایجاد شده ولی هنوز آسفالت نیست و کمبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزان و نداشتن خانه بهداشت در این روستا از دیگر مشکلات این منطقه است.

شورای روستای همدان هم نداشتن راه آسفالت، وجود تپه‌های شنی، نبود خانه بهداشت، نبود دفتر بهداری، مشکل برق به علت کمبود ترانس برق و عدم آنتن‌دهی تلفن همراه از عمده مشکلات خود بیان کرد.

احمد مندوزی رئیس شورای روستای کلات هم گفت: مردم روستای کلات آمادگی مشارکت 50 درصد در ساخت جاده ارتباطی اسکله این روستا با خود روستا را دارند.

مشکلات روستای انگورآباد کهیر هم نبود حصار در اطراف مدرسه، کمبود آب آشامیدنی و شرب، کمبود ولتاژ برق و نبود خانه بهداشت در این روستا مطرح شد.

جدگال در پایان دیدار و بازدید از مناطق حوزه انتخابیه‌اش قول مساعد برای پیگیری مشکلات را داد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول