اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)؛

پیکر شهدای گمنام در اردل تشییع می‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر چند شهید گمنام در اردل تشییع و خاکسپاری می‎شود.

پیکر شهدای گمنام در اردل تشییع می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی صبح امروز در نشست ستاد استقبال از شهدای گمنام در این شهرستان اظهار داشت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی جایگاه و مقام خانواده شهدا بیش از گذشته در بین مردم تبیین شود.
وی با بیان اینکه شهدا زنده و شاهد و ناظر کارهای همه ما هستند، افزود: یکی از راه‌های اصلی تکریم خانواده شهدا زنده نگهداشتن یاد شهداست که برای جوانان ما بسیار موثر است.
خسروی بر ضرورت تکریم نام و یاد شهدا تأکید کرد و گفت: با برگزاری این‌گونه یادواره‌ها علاوه بر بزرگداشت مقام شهدا می‌توانیم نسل امروز را نیز با رشادت‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.
فرماندار شهرستان اردل خواستار تشکیل ستاد و کمیته‌های مربوطه برای برپایی هرچه با شکوه‌تر مراسم استقبال از شهدای گمنام در این شهرستان شد و گفت: بر همین اساس کمیته‌های پنج‌گانه استقبال از شهدای گمنام در این شهرستان تشکیل شد.
وی با اشاره به محوریت کمیته‌‎‌های استقبال از شهدای گمنام در این شهرستان گفت: کمیته مدیریت، کمیته پشتیبانی، کمیته زیرساخت، کمیته تبلیغات و کمیته انتظامات از جمله کمیته‌های تشکیل شده است.
خسروی افزود: برهمین اساس فرمانداری به عنوان ریاست کمیته مدیریت، سپاه ناحیه به عنوان معاونت، بنیاد شهید به‌ عنوان دبیر ستاد و بخشداران مرکزی و میانکوه و اعضای شورای اسلامی شهر اردل، اداره اصناف، نماینده هیئت‌های مذهبی و بسیج برادران و خواهران به عنوان اعضای ستاد محسوب می‎شوند.
وی با اشاره به اعضای کمیته پشتیبانی، گفت: این کمیته با محوریت جمعیت هلال‌احمر و با عضویت ادارات جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، بخشدار مرکزی و میانکوه، اداره بازرگانی و اصناف است.
خسروی محوریت کمیته زیرساخت را با شهرداری اعلام کرد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته ادارات آبفار، برق و راه و ترابری به عنوان اعضای این کمیته معرفی و انتخاب شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: کمیته تبلیغات نیز با محوریت اداره آموزش و پرورش و با عضویت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد و پیام نور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مخابرات و سازمان تبلیغات انتخاب شد.
وی کمیته انتظامات را با محوریت سپاه و عضویت فرماندهی انتظامی اعلام و افزود: مقرر شد کمیته‌ها به ‌طور منظم با زیرمجموعه‌ای خود تشکیل جلسه داده و تصمیمات خود را مرتب به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.
خسروی ادامه داد: همچنین براساس هماهنگی‎های صورت گرفته مقرر شد قبل از تشییع که مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) است، مراسم وداع با شهید در محل حسینیه شهدای شهر اردل برگزار و در طی مراسمی خاص از سه‌راهی دانشگاه پیام نور تا محل خاک‌سپاری تشییع شوند.
وی با تأکید بر اینکه باید نسل امروز را با فرهنگ دفاع آشنا کرد افزود: بیان رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌تواند به ترویج این فرهنگ در بین نسل امروز کمک کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول