اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وحید خراسانی:

روز شهادت امام صادق (ع) دسته‌های عزاداری به خیابان‌ها بیایند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: روز شهادت امام صادق(ع) نباید این چنین باشد که تاکنون بوده، بلکه باید مملکت یکپارچه غوغایی شود و هیئات مذهبی در کوچه‌ها و خیابان‌ها به راه بیافتند.

روز شهادت امام صادق (ع) دسته‌های عزاداری به خیابان‌ها بیایند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، صبح امروز در جلسه درس خارج خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: امام صادق(ع) رییس مذهب جعفری است و مذهب عبارت است از طریق وصول عقل و حق و آن نقطه‌ای که نه کسی درک می‌کند و نه می‌توان آن را توصیف کرد و آن شخصیتی که این خط را ترسیم کرده و درب آن را به روی بشریت گشود، این امام همام است.
وی افزود: مذهب ما جعفری است، اما ما نه مذهب را شناخته‌ایم و نه شخصیتی که این مذهب را به  وجود آورد.
این مرجع تقلید با اشاره به این که امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشتند، ابراز کرد: محمد بن مسلم ثقفی یکی از شاگردان آن حضرت است که خدمات شایانی به اسلام و مسلمانان داشته است.
وی خاطرنشان کرد: محمد بن مسلم ثقفی، شخصیتی است که 30 هزار حدیث از امام باقر (ع) و 16 هزارحدیث از امام صادق (ع) برای مسلمانان نقل کرده است.
آیت­الله وحید خراسانی با اشاره به بیانات علمای سلف در رابطه با محمد بن مسلم ثقفی، اذعان داشت: سخنان بسیاری درباره این شاگرد امام صادق(ع) وارد شده که نشان از عظمت و بزرگی این شخصیت علمی و اسلامی می­دهد.
وی با اشاره به این­که ما باید حد قصور و تقصیر خود را دریابیم، تصریح کردند: محمد بن مسلم ثقفی هم از شاگردان امام صادق(ع) است و ما هم از شاگردان این امام همام؛ فرق ما و این شخصیت علمی بسیار زیاد است و ما در مقابل فعالیت­هایی که او برای اسلام و مسلمانان انجام داده بسیار عقب هستیم.
این مرجع تقلید با اشاره به مقام امام صادق(ع)، بیان داشتند: این امام همام از نظر زهد، فضل، عبادت و ورع دارای مقامی بودند که حتی دشمنان ایشان نیز به این مقامات اذعان داشتند و آنچه که علمای چهار مذهب نتوانستند آن را انکار کنند، این است که نزد امام صادق(ع)، جفری است که تمام جنبه­های علم، قدرت، سیطره، سلطنت و ... در آن قرار دارد.
*مملکت یکپارچه غوغا شود
وی با بیان این­که ما نتوانستیم گوشه­ای از این مقامات امام صادق(ع) را به مردم بفهمانیم، تصریح کردند: در روز شهادت این امام، مملکت باید یکپارچه غوغا شود و مردم باید بدانند که چه امامی را از دست داده‌اند.
آیت­الله وحید خراسانی در توصیه­ای به طلاب اظهار داشتند: روز شهادت امام صادق(ع) نباید این چنین باشد که تاکنون بوده و این وظیفه شما خواص است و باید هیئات مذهبی را در کوچه و خیابان­ها به راه انداخته و عظمت مصیبت از دست دادن این امام عزیز را به مردم بفهمانید.
وی با اشاره به دعایی از امام صادق(ع)، ابراز داشتند: این امام همام در دعایی فرموده است که "رحم الله من أحیی أمرا" و این دعا برای ما کافی است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول