اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان تأکید کرد

لزوم تغییر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ستاد دیه

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به قوانین جدید تغییر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ستاد دیه لازم و ضروری است.

لزوم تغییر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ستاد دیه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در نشست هیئت‌مدیره ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: با توجه به قوانین جدید، لزوم تغییر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ستاد دیه احساس می‌شود و باید نسبت به پرداخت به موقع حقوق خسارت دیدگان در عین عدم تجری جامعه چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: در گذشته اصل بر دارا بودن و تمکن مالی برای پرداخت دیون بود و شخص به زندان معرفی می‌شد تا ثابت شود که مقصر است، اما در قانون جدید اصل بر عدم توانایی پرداخت است مگر اینکه خلاف آن برای دادگاه ثابت شود.

رئیس هئیت‌مدیره ستاد دیه استان کرمان پرهیز از امور شعاری و برنامه تبلیغی کاذب را خواستار شد و بیان داشت: در ستاد باید فرهنگ‌سازی، آموزش و پیشگیری در اولویت قرار گیرد و برنامه‌ها، صادقانه و با نیت خالصانه دنبال شود.

توکلی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: بهترین چیزی که والدین برای فرزندان خود به ارث می‌گذارند همانا تربیت درست و ادب اوست که ماندگار است.

وی تصریح کرد: مال و ثروت ارث‌های فناپذیر و نابودشدنی هستند، اما آموختن آداب زندگی معاشرت، بندگی و عبودیت به فرزندان میراثی ماندگار است که به یادگار می‌ماند.

توکلی خاطر نشان کرد: چنانچه ما به فرزندان آداب ارتباط با خدا و مردم را آموزش دهیم بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی حل می‌شود و جامعه به سمت آرامش و آسایش سوق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول