اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان تاکید کرد

نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر روند عمران شهری

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها باید نظارت بیشتر در روند عمران شهری داشته و زیباسازی سیما و منظر شهری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر روند عمران شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده 5 شهر قروه اظهار داشت: به دلیل انجام نامناسب طرح‌های جامع شهری و طرح تفصیلی در شهرها شاهد بی‌نظمی و نازیبایی معابر و اماکن عمومی از نظر استانداردهای سیما و منظر شهری هستیم.

به گفته وی، شهرداری‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله راه وشهرسازی موظف هستند با نظارت بیشتر فنی و مهندسی و ارائه طرح‌های نوین شهرسازی به ویژه در بحث زیباسازی نسبت به ارتقای شاخص‌های سیما و منظر شهری اقدامات لازم را به عمل آورند.

نوسودی خواستار ساماندهی معابر و اجرای زیرساخت‌های آب‌های سطحی شهری شد و افزود: تسریع در روند اجرای طرح‌های ساماندهی و جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی در مناطق شهری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه روزافزون شهرها باید در تخصیص کاربری فضای شهری توجه بیشتری به توسعه فضای سبز و مراکز تفریحی شود و با برنامه‌ریزی بلند مدت بستر لازم  برای توسعه سرانه فضای سبز در این مناطق مهیا شود.

وی بر تاسیس شرکت‌های توسعه عمران و گردشگری شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرها تاکید و تشکیل آن را راهکاری مناسب برای افزایش سرمایه‌گذاری در داخل شهرها برشمرد.

نوسودی همکاری نزدیک و تنگاتنگ ادارات و دستگاه‌های اجرایی را عامل مهمی در تسریع روند توسعه عمران و آبادانی در شهرها دانست.

وی در پایان بر ساماندهی و انتقال صنوف مزاحم به حاشیه شهر قروه، نظارت بیشتر بر تغییر کاربری اراضی تجاری و مسکونی در حریم شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول