اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی:

سطح آثار هنری دانش‌آموزان ارتقاء یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اجرایی سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی گفت: سطح آثار هنری دانش‌آموزان در جشنواره امسال ارتقاء یافته است.

سطح آثار هنری دانش‌آموزان ارتقاء یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان دختر شرکت کننده در سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی در بجنورد اظهار کرد: سطح آثار هنری دانش‌آموزان در جشنواره امسال ارتقاء یافته است.

وی به صد ساله شدن هنر تئاتر دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: بسیاری از چهره‌های هنری کشور نخستین کار هنری خود را از دوران دانش‌آموزی آغاز کرده‌اند که این امر نقش تئاتر دانش‌آموزی را می‌رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی اهمیت هنر در زندگی بشری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هنرهای نمایشی فضایی مناسب برای کشف استعدادهای ناشناخته است.

وی گفت: هنرهای نمایشی ماندگار و نافذ بوده و اثرات زیادی در زندگی بشری دارد و به طور حتم بهترین فضا برای تمرین کارهای ارزشی است.

این مسئول هنر را در یک نگاه عمیق جز غیرقابل تفکیک زندگی بشری برشمرد و ادامه داد: خلقت و وجود انسان همراه با هنرمندی خداوند بوده است، ‌زیرا خداوند در کتاب آسمانی قرآن می‌فرماید، ما انسان را به بهترین و زیباترین حالت آفریدیم.

رئیس ستاد اجرایی سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی در ادامه ارزش و اهمیت هنر را از نگاه مقام معظم رهبری مهم خواند و اظهار کرد: توجه ویژه به این مسئله که هنر و پیام هنرمند ارزش‌های انقلاب اسلامی را ماندگارتر می‌کند، مهم و ارزشمند است.

وی در بخش دیگری به اهداف برگزاری سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: هدف از برپایی این جشنواره دانش‌آموزی، ظرفیت‌سازی و بسترسازی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند و هنرمند است تا استعدادهای خود را هم‌زمان با تحصیل شکوفا کنند.

وحیدی گفت: برگزاری این جشنواره علاوه بر رقابت آثار هنری دانش‌آموزان زمینه آشنایی آنان با یکدیگر و با هنرمندان را فراهم می‌کند، از این رو باید از این فرصت‌های ایجاد شده برای طی کردن مسیر ترقی و تکامل استفاده شود.

رئیس ستاد اجرایی سی‌امین دوره مسابقات فیلم کوتاه و تئاتر دانش‌آموزی با اشاره به برنامه‌های جنبی این جشنواره خاطر‌نشان کرد: برگزاری جشن بزرگ شبی با هنرمندان، بازدید از موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی، همچنین مجتمع پتروشیمی خراسان از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول