اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نظام وظیفه نیروی انتظامی استان قم:

برای دانش‌آموزان بالای 18 سال معافیت تحصیلی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین نظام وظیفه نیروی انتظامی استان قم در ارتباط با قوانین جدید نظام وظیفه برای دانش‌آموزان گفت: برای دانش‌آموزان بالای 18 سال معافیت تحصیلی صادر می‌شود.

برای دانش‌آموزان بالای 18 سال معافیت تحصیلی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد ترابی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران مدارس متوسطه استان قم، ‌در ارتباط با قوانین جدید نظام وظیفه عمومی کشور برای دانش‌آموزان گفت: تا قبل از سال 91 و پیش از تصویب قوانین جدید نظام وظیفه عمومی،‌ فقط برای دانشجویانی که در حال ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها بودند معافیت تحصیلی صادر می‌شد و دانش‌آموزان نیازی به این معافیت نداشتند.

وی در ادامه افزود: پس از تصویب این قانون‌ مقرر شد که از 15 مرداد سال جاری دانش‌آموزانی که در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند و سن آنها 18 سال شده است،‌ باید نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

ترابی با اشاره به مشکلاتی که در اثر غیبت برای مشمولان پیش خواهد آمد گفت: مدیران مدارس باید نسبت به ثبت تاریخ فراغت از تحصیل،‌ ترک تحصیل و یا اخراج دانش‌آموز دقت لازم را به عمل آورند،‌ زیرا در صورتی که تاریخ اتمام تحصیل دانش‌آموز با زمان اعلام شده از سوی مدرسه متفاوت باشد‌ حق مشمول پایمال خواهد شد.

جانشین نظام وظیفه نیروی انتظامی استان قم افزود: بر اساس این قانون،‌ دانش‌آموزان می‌توانند تا 20 سالگی به ادامه تحصیل برای گرفتن مدرک تحصیلی دیپلم بپردازند، ‌این در حالی است که تا پیش از این برای مدرک دیپلم 22 سال سن و برای دریافت مدرک پیش دانشگاهی 24 سال سن مدنظر قرار می‌گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: دانش‌آموزانی که به هر نحوی نتوانند تا 20 سالگی درس خود را تمام کرده و مدرک دیپلم دریافت کنند، ‌امکان ادامه تحصیل نداشته و باید خود را به نظام وظیفه عمومی معرفی کنند.

ترابی افزود:‌ مدارس متوسطه هم طبق این قانون موظف هستند برای ثبت‌نام دانش‌آموزانی که سن آنها 18 سال و بالاتر است،‌ از دفاتر پلیس +10 اقدام به اخذ معافیت تحصیلی کنند و معاونت نظام وظیفه نیروی انتظامی این معافیت‌ها را آبان ماه امسال مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در ارتباط با معافیت‌های نظام وظیفه برای دانش‌آموزان ‌اظهار کرد: یکی دیگر از قوانینی که در آیین‌نامه جدید به آن اشاره شده ‌دریافت معافیت پزشکی است و ‌دانش‌آموزی که قصد دریافت معافیت پزشکی دارد ‌باید به درس خود خاتمه داده و نسبت به دریافت این معافیت اقدام کند.

وی افزود: برای معافیت کفالت دانش‌آموز می‌تواند همزمان با درس خود،‌ نسبت به دریافت آن اقدام کند و علاوه بر اینکه از درس خود عقب نخواهد ماند، در صورت داشتن شرایط لازم از خدمت سربازی معاف شود.

وی در ادامه گفت:‌ علاوه بر این مباحث یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که در ارتباط با نظام وظیفه دانش‌آموزان پرسیده می‌شود، ‌بحث خروج از کشور آنها برای سفرهای مختلف است.

ترابی افزود: تا قبل از این قانون دانش‌آموزان برای سفرهای زیارتی خارج از کشور از طریق نظام وظیفه استان و برای سایر سفرهای خارج از کشور از طریق نظام وظیفه کل کشور باید اقدام می‌کردند.

جانشین نظام وظیفه نیروی انتظامی استان قم در توضیح قانون جدید نظام وظیفه در این باره گفت: به موجب قانون جدید،‌ از این به بعد سفرهای خارج از کشور دانش‌آموزان با تایید نظام وظیفه استان و با دریافت ضمانت‌نامه بانکی یا وجه نقد به عنوان ضمانت صورت می‌پذیرد.

وی افزود: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود،‌ بحث کارت‌های معافیتی است که برخی از معلمین هم از آن برخوردار هستند؛‌ باید توجه داشت که این کارت‌ها از لحاظ قانونی هم‌اکنون اعتباری نداشته و افراد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

ترابی تعویض کارت معافیت را بسیار مهم خواند و افزود: برای این کار هر شخص باید با در دست داشتن اصل کارت معافیت، ‌دو قطعه عکس و کپی شناسنامه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و سایر کارها توسط این دفتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول