اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیشابور:

طرح ارتقای بخش سرولایت نیشابور به شهرستان در حال تهیه است

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور از بررسی طرح ارتقای بخش سرولایت به شهرستان در این فرمانداری خبر داد و گفت: پس از طی مراحل قانونی این موضوع به استانداری و وزارت کشور ارسال می‌شود.

طرح ارتقای بخش سرولایت نیشابور به شهرستان در حال تهیه است

سید جلال هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در سر‌ولایت، استحقاق ارتقای این بخش به شهرستان را دارد.

وی ادامه داد: هر چند خدمت‌رسانی خوبی توسط دولت‌های مختلف انقلاب به روستا‌های این بخش انجام‌ شده است اما به ‌خاطر فاصله زیاد روستا‌های این بخش از مرکز شهرستان، باید مرکزیت سیاسی این بخش تقویت شود.

فرماندار نیشابور یادآور شد: در زمان دولت‌های نهم و دهم وضعیت گاز‌رسانی به شهر چکنه و روستا‌های مسیر خط لوله اصلی گاز، توسعه و آسفالت راه‌های بخش و آب‌رسانی به منطقه ارتقا یافت.

هاشمی با اشاره به اینکه توسعه راه اسفراین به چکنه، این بخش را از بن‌بست خارج می‌کند، افزود: سر‌ولایت مرکز اتصال مناطق جنوبی خراسان‌رضوی و آسیای میانه است و دارای موقعیت مناسبی است.

وی با بیان اینکه سرولایت در حوزه انسانی دارای استعداد‌های مناسبی به لحاظ هوش، استعداد، نبوغ خاص و تحصیلات است، خاطر‌نشان کرد: طی هفت سال گذشته کشاورزی این بخش توسعه خوبی داشته و تعدادی واحد صنعتی در این بخش مستقر شده است.

فرماندار نیشابور اضافه کرد: هدف از این برنامه‌ها ماندگار کردن مردم و برگشت تعدادی از افراد است.

هاشمی ادامه داد: بارندگی به میزان 250 میلی‌متر و کشاورزی مناسب، آثار تاریخی و تعدد وجود بارگاه‌های مذهبی مشهور از جمله ظرفیت‌های بالای این بخش برای ارتقا به شهرستان است.

وی با اشاره به جمعیت سیال عشایری سرولایت به تعداد حد‌اقل 5 هزار نفر، تصریح کرد: ارتقای کار‌های مطالعاتی در دستور کار کارشناسان فرمانداری قرار گرفته است که پس از طی مراحل قانونی به استانداری و وزارت کشور ارسال می‌شود.

فرماندار نیشابور اضافه کرد: نمایندگان نیشابور بر موضوع ارتقای سرولایت اتفاق‌نظر دارند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول