اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناوه:

برخی از روی حسادت فرمانداری را متهم به کم‌کاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار گناوه با اشاره به خدمات انجام شده در شهرستان گناوه گفت: با این همه تلاش متا‌سفانه برخی از روی حسادت ما را متهم به کم‌کاری می‌کنند.

برخی از روی حسادت فرمانداری را متهم به کم‌کاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه احمد جعفری‌نسب از جمله فرماندارانی است که از سمت بخشداری به فرمانداری رسید و پس از عملکرد مثبت در بخشداری دلوار، با نظر محمدحسین جهانبخش، استاندار بوشهر و حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار گناوه منصوب شد.

شهرستان گناوه با وجود ظرفیت‌های مختلف تجاری و اقتصادی از شهرستان‌های مهم استان بوشهر است و فرماندار بودن در این شهرستان کار آسانی نیست.

این آخرین گفت‌وگوی اختصاصی فارس با وی است زیرا فردا جلسه تودیع وی برگزار می‌شود. جعفری‌نسب در این گفت‌‌‌و‌گو مهم‌ترین مسائل و مشکلات و خدمات انجام شده در شهرستان گناوه را تشریح کرد.

بیش از سه دهه از عمر پرخیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و دولت در تقویت و آبادانی کشور عزیزمان ایران تلاش‌های بسیاری کرده است، اقدامات مهم در دولت نهم و دهم به نظر جنابعالی چیست؟

توسعه زیرساخت‌ها، رفع مظلومیت فرهنگی، هدف‌گذاری صحیح، توزیع متوازن بودجه، تقویت اصل44، توسعه و عمران روستاها، گسترش بیمه تامین اجتماعی، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر و سفرهای استانی از اقدامات مهم و تنها بخشی از فعالیت‌های دولت است که اتفاق افتاده است.

چه مدت زمان است که سکان فرمانداری گناوه را به دست گرفته‌اید و چه کارهایی در این مدت انجام شده است؟

حدود یک سال است که در خدمت مردم شریف و ولایتمدار شهرستان گناوه هستم و مهم‌ترین پروژه‌ها در این مدت بحث پیگیری فاضلاب گناوه و مسکن مهر گناوه و همچنین مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری که اغلب تعطیل شده بود را دوباره اجرایی کردیم مثل راه گناوه، میشان، بابا میدان، برق‌رسانی به سایت‌های میگو رود حله که مصوبه دولت بود انجام شد. همچنین ایجاد اسکله موج‌شکن صیادی در جزیره شمالی، مال قاید، بینک و قلعه حیدر و پروژه‌های آب ‌شیرین‌کن، نیروهای گازی و... که اینها فقط بخشی از پروژه‌هایی بود که در این مدت پیگیری شد و الحمدالله برخی از اینها به اتمام رسید و برخی هم در حال اجرا است.

در خلال صحبت‌هایتان به مصوبات سفرهای دولت اشاره کردید. سرنوشت مصوبات دولت در گناوه به کجا ختم شد؟

‌مصوبات سفر اول ریاست جمهوری همگی تعطیل بوده مثلاً همین پتروشیمی که از مصوبات دوره اول بود دوباره پیگیری کردیم، از پنج الی شش مصوبه دولت هیچ کدام اجرایی نشده بود که در حال حاضر همگی اجرا شده یا در حال اجرا است، یا همانطور که گفتم پروژه برق‌رسانی به سایت‌های پرورش میگو به طور کامل تعطیل بود که تعداد آنها به 28 سایت می‌رسید و با بهره‌برداری از این سایت‌ها مطمئناً اشتغال‌زایی بسیاری را مشاهده خواهیم کرد. برای اجرای پروژه بازار ماهی‌فروشان که اصلاً یک درصد هم پیگیری نشده بود شخصاً با معاون وزیر و رئیس شیلات ملاقات کردم و به‌زودی با ابلاغ ایشان و ارائه طرح، بودجه در اختیار آنها قرار می‌گیرد. بزرگراه برازجان گناوه هم که نیمه تعطیل بود، 20 کیلومتر از سمت چهار روستایی تا گناوه آن افتتاح شد. از دیگر پروژه‌های مهم نیز پروژه جاده ساحلی بوشهر و گناوه است که امیدواریم هر چه زودتر افتتاح شود.

یکی از تلاش‌های دولت توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی کشور است امسال در این زمینه چند پروژه با چه میزان اعتبار در شهرستان گناوه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود؟

افتتاح و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اولویت دوم برنامه‌های استان در هفته دولت است که دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری پیش‌بینی‌های لازم برای بهره‌مندی مردم از این پروژه‌ها را انجام داده‌اند. ضمن اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که پروژه‌های این شهرستان با حضور استاندار و یا معاونین ایشان انجام شود، در هفته دولت 61 پروژه کلنگ‌زنی و 83 پروژه افتتاح می‌شود و 55 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های هفته دولت است.

پروژه میدان امام علی نیز از پروژه‌های مهمی برای شهر است. وضعیت انجام عملیات این پروژه به کجا رسید؟

طی چندین نشست که با مدیرعامل پایانه‌های نفتی خارک و نمایندگان وزارت نفت داشتیم اهمیت پروژه میدان امام علی(ع) را شرح دادیم و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که این پروژه بعد از سه سال معطلی‌ در چرخه قرار گیرد و نهایتا پیمانکار این پروژه نیز مشخص شده است.

فاضلاب شهر گناوه نیز از طرح‌هایی است که به نوعی نیمه تعطیل بود. این طرح در چه مرحله‌ای است؟

برای فاضلاب 17 شهر کشور اعتبار گذاشته بودند که اگر با ثمره هاشمی مدیر عامل فاضلاب این طرح (فاضلاب گناوه) ملاقات نمی‌کردم تا پنج سال معطل این پروژه می‌ماند. با این همه تلاش متا‌سفانه برخی از روی حسادت ما را متهم به کم‌کاری می‌کنند.

آیا شهر گناوه با توجه به وجود بازرگانان، تجار و همچنین وجود ساختمان و محدوده مشخص فرودگاه که اکنون راکد و به یک متروکه تبدیل شده است نیاز داشتن به یک فرودگاه را در خود احساس نمی‌کند؟

بعید می‌دانم با وجود فرودگاه امام حسن (بهرگان) این طرح در حال حاضر عملی شود شاید در آینده با افتتاح طرح‌های صنعتی، پتروشیمی و توسعه بیشتر بتوان افتتاح فرودگاه را در گناوه توجیه کرد در صورتی که دنبال قضیه راه‌اندازی مجدد فرودگاه بوده‌ایم اما آن را مقرون به‌صرفه نمی‌دانند.

اعتباراتی برای محلات گناوه نیز در نظر گرفته‌اید؟

حتماً مثلاً بحث روشنایی برق در محلات را شروع کرده‌ایم روشنایی محلات در اولویت برنامه‌های ماست که از محله نوروزآباد شروع شده‌ و در حال حاضر محله‌های ارشاد و سادات نیز مشغول هستند که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

در هفته دولت امسال چه برنامه‌های فرهنگی در شهرستان گناوه برگزار می‌شود؟

بی‌شک یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در جامعه فرهنگ‌سازی است که ما با همکاری دستگاه‌های اجرایی تلاش کردیم که در این هفته بیش از 50 برنامه فرهنگی در شهرستان گناوه اجرا کنیم.

باشگاه پرسپولیس گناوه قهرمان لیگ دسته سوم فوتبال کشور شد و این یکی از بزرگترین افتخارات ورزشی شهرستان گناوه است. تیم فوتبال ساحلی موج نیز نماینده استان در مسابقات ساحلی است برنامه‌تان برای حمایت از این به باشگاه‌های ورزشی چه بود؟

در بحث کمک به باشگاه پرسپولیس تا الان 52 میلیون تومان از محل اعتبارات ورزشی استان و با هماهنگی شخص استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان انجام پرداخت شده است، ضمن اینکه بزرگترین ورزشگاه کارگری استان را در روستای مال قائد که در استان فقط همین ورزشگاه کارگری است در حال ساخت داریم. همین ورزشگاه یکسال پروژه آن تعطیل بود که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم دوباره عملیات ساخت آن را اجرایی کنیم.

------------------------------

گفت‌و‌گو از حسین تیموری

------------------------------

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول